במסגרת המאמץ מול מנהיגי המערב, בריטניה העבירה מסר לישראל כי לולא אישור הביקור בכלא של מחבלי הנוח'בה, היא תעביר את מסקנותיה לבית הדין בהאג - מה שיוביל להוצאת צווי מעצר נגד ההנהגה הישראלית.

אבו מאזן בהודעה דרמטית: "ישראל תיכנס לרפיח בימים הקרובים"
לאחר התאונה: בן גביר שוחרר לביתו עם מספר שברים בצלעות

כזכור, הקבינט אישר כי שופט ישראלי ושני משקיפים זרים יורשו לבקר את מחבלי הנוח'בה בבתי הכלא. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף בחריפות וכתב: "לצערי שוב רה״מ מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה. ההחלטה היום בקבינט לכפות עלי ביקורים של משקיפים זרים בבתי הכלא שיבדקו את מצבם של מחבלים היא טעות חמורה".

לדבריו: "החטופים שלנו בעזה מקבלים התעללות, לא ביקורים ודאגה לזכויות. הביקורים הללו פוגעים בהרתעה ובמו״מ מול החמאס, מעלים את המורל למחבלים, עלולים להוביל למהומות בכלא, ומעבר לכך זו פגיעה בריבונות הישראלית, ופתח להתערבות בינלאומית בנושאים נוספים בעתיד. שום מדינה שמכבדת את ריבונותה וביטחונה לא היתה מאפשרת לזה להתרחש".

בן גביר שר את ההמנון בביקור אצל מחבלי הנוח'בה בכלא (צילום :ללא)

ההחלטה עוקפת את סמכויותיו של בן גביר שממונה למעשה על שירות בתי הסוהר ותנאי האסירים.

בשם גורם מדיני נמסר: "ראש הממשלה והקבינט לא מוכנים לאשר ביקור של הצלב האדום כל חטופינו לא מקבלים ביקורים כאלה. עם זאת קבעו ששופט ישראלי ושני לשעברים בריטים שיקבעו ע״י ישראל יוכלו לעשות בדיקות מדגמיות כדי להוכיח שישראל מקיימת את הסטנדרט הבינלאומי".