חדשות מתפרצות

נפטר בגיל 88, מרק דימשיץ שנאבק למען עלייתם של יהודי בריה"מ

מבזק חדשות

שר העליה והקליטה, זאב אלקין, מבכה על מותו בישראל בגיל 88 של מרק דימשיץ, אחד מגיבורי המאבק למען עלייתם של יהודי ברית המועצות.

דימשיץ היה טייס יהודי שהגה והיה בין המארגנים הבולטים של מבצע ״חתונה״ (ניסיון למשוך תשומת לב למאבק למען עלייתם של יהודי ברית המועצות דרך השתלטות על מטוס ובריחה למערב). בעקבות המבצע נשפט בברית המועצות לעונש מוות, שבלחץ בין לאומי הומר ל-15 שנות מאסר. בהמשך שוחרר בעיסקת חילופים רוסית אמריקאית ועלה לישראל.

שר הקליטה אלקין: ״מרק דימשיץ היה אחד מגיבורי ישראל של דורנו, שיחד עם חבריו האמיצים זרק כפפה למשטר הסובייטי האכזרי במטרה להעלות לסדר היום הבין לאומי את המאבק למען זכות העליה של יהודי ברית המועצות. תוך סיכון חייו הוא הצליח יחד עם חבריו כמו יוסף מנדלביץ׳, אדוארד קוזנצוב ואחרים, לזעזע את מסך הברזל ולתת דחיפה למאבק חובק עולם למען זכות העליה לישראל של יהודי ברית המועצות. כמה סימלי שגיבור ישראל מרק דימשיץ הלך מאתנו דווקא השנה שבה ישראל מציינת 25 שנים לעליה הגדולה מברית המועצות, ששינתה את פני המדינה. כולנו חייבים לו חוב ענק, וסיפורו האישי ראוי שימצא את מקומו באתוס הלאומי. יהיה זכרו ברוך".

אריק בנדר 26/08/2015 09:32
שתפו: