חדשות מתפרצות

ח"כ הרצוג: "ישראל בדרך להיות מדינה דו לאומית"

מבזק חדשות

יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר הבוקר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה במרכז רבין בתל אביב שהונחה על ידי העיתונאי אטילה שומפלבי: "הטרור בירושלים הוא מה שיקרה פה אם תהיה מדינה דו לאומית. לשם אנחנו הולכים במדיניות הממשלה הנוכחית".
 
עוד הוסיף הרצוג, "יש תחושה שיש קבוצות בחברה הישראלית שלא מצטערות על רצח רבין ולא מבינות את ההשלכות שלו על החברה הישראלית. למרות האתגרים הלאומיים שעברנו, החברה הישראלית נמצאת בתהומות שמעולם לא הגיעה אליהם. האם אנחנו בדרך למלחמת אזרחים?".
 
עוד אמר הרצוג כי "ירושלים היא תמונת העתיד של מדינה דו לאומית כפי שאנחנו הולכים אליה. ההפרדה בין העמים חייבת להפוך למציאות. אנחנו צריכים להיפרד ולהתנתק מהפלסטינים. הרצון להיפרד מהפלסטינים אינו אהבת ערבים, כפי שאומרים, אלא הפתרון הציוני היחיד. אחרת אנחנו הולכים למדינה פלסטינית-יהודית שהמאבק בין העמים בה יהפוך אלים ונורא. צריך ללכת להכרעה לאומית היסטורית, בדיוק כמו זו שאליה כיוון רבין, שתביא לקביעת גבולות תוך שמירה על ירושלים האמיתית כבירתנו. אני לא חושב שעיסוואיה היא ירושלים האמיתית".
 
הרצוג התייחס ליחס הממשלה הנוכחית לערביי ישראל ואמר: "אם הנהגה פוליטית צובעת בצבע אחד את אחת מהקבוצות כמו אמירתו של נתניהו מיום הבחירות היא תורמת תרומה נוראית לשטנה והשנאה".
 

דנה סומברג 20/10/2015 14:25
שתפו: