חדשות מתפרצות

מקורב למשטר אסד: "לפחות שלושה חיילים רוסים נהרגו בסוריה"

מבזק חדשות

לפחות שלושה חיילים רוסים, אשר לחמו בצד כוחות משטר אסד בסוריה, נהרגו. חיילים נוספים נפצעו כאשר פגז פגע בעמדתם בלטקיה, כך אמר היום ל"רויטרס" מקור צבאי התומך במשטר הנשיא בשאר אל-אסד.
 
האירוע התרחש אתמול (שני) בלילה, ומדובר במקרה הראשון המתועד של רוסים שנהרגו בסוריה, מאז שרוסיה החלה את התקיפות האוויריות שלה ב-30 לספטמבר. מדובר בתקיפות אשר אמורות לתמוך במשטרו של הנשיא אסד.
 
ראמי עבדול-רחמן, ראש "המצפה הסורי לזכויות אדם" אשר מפקח ומנטר אחר הסכסוך המדמם בסוריה, אמר ל"רויטרס" כי מקור צבאי הנלחם באזור אישר את מותם של הרוסים, אך לא היה ברשותו מספר מדויק. עוד  אמר כי הוא מאמין שלא מדובר בחיילים רוסים "רגילים" אלא במתנדבים.

מקור אחר, המכיר מקרוב את האירועים הצבאיים בסוריה, אמר כי לפחות 20 חיילים רוסים היו בעמדה בנאבי-יוניס בעת שהפגז הכה. "מדובר בסבירות של 90% שהפגז נורה על ידי המורדים", אמר. כוונתו לקבוצות מהפכניות שצבא אסד, בתמיכת ארגון חזבאללה ולוחמים איראנים, לוחם בהן.
 
הקרמלין מסר בתגובה ל"רויטרס" כי אין כעת על אדמת רוסיה לוחמים רוסים, אבל יש מאמנים ויועצים אשר עובדים בצמוד לצבא המשטר הסורי. כמו כן, לטענת הקרמלין, יש כוחות רוסים המגנים על בסיסי רוסיה במערב סוריה. עוד נאמר כי הקרמלין אינו מתכוון לגייס או לשגר לוחמים רוסים לשטח הלוחמה בסוריה.

מעריב אונליין 21/10/2015 11:13
שתפו: