חדשות מתפרצות

השר כחלון מתנגד בתוקף לאישור עסקת גולן טלקום-סלקום: "זו תהיה בכייה לדורות"

מבזק חדשות

שר האוצר, משה כחלון, יצא בתגובה למלחמה על רפורמת הסלולר שביצע ופנה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ, במכתב שבו הוא מביע את התנגדותו הנחרצת לאישור העסקה. שר האוצר ציין במכתבו כי "משרד האוצר מתנגד לאישור העסקה ומתריע בפניכם כי מתן אישור לרכישה זו יהווה פגיעה חמורה בתחרות בשוק הסלולר ויביא לעליית מחירים".
 
עוד כתב כחלון: "כניסתה של גולן טלקום לשוק התאפשרה הודות למכרז שבו ניתנו תנאים מרחיקי לכת לטובת עידוד כניסת מפעילים חדשים ועידוד התחרות בשוק. הודות לכניסתה של גולן טלקום ירדו הוצאות משקי הבית על הסלולר במאות שקלים בחודש, כאשר הידע והטכנולוגיה מגיעים לכל שכבות האוכלוסייה במחירים נוחים ובאיכות גבוהה. בעת האחרונה ערכו הגורמים המקצועיים במשרדי סקירה נרחבת הבוחנת את ההיבטים הכלכליים של רכישת גולן טלקום על ידי מפעיל קיים. אני סבור כי הדבר הנכון עבור המשק והצרכנים הוא כי גולן טלקום תישאר בשוק כמפעיל עצמאי שאינו בבעלות של מפעיל קיים".
 
שר האוצר הצביע על הנזקים העלולים להיגרם לצרכנים כתוצאה מאישור העסקה. "העסקה תביא לקיומה של חברת סלולר עם נתח שוק של קרוב ל-40%, שתפגע אנושות בתחרות הקיימת בשוק. הפגיעה בתחרות בשוק הסלולר תהיה בכייה לדורות. מחירי השיחות יאמירו לרמה של מאות שקלים לחודש במקום עשרות שקלים שהציבור משלם כיום. אישור המיזוג יחזיר אותנו לימים של חוסר תחרות והצרכנים יהפכו לקורבנות של המהלך", הוסיף כחלון.

אריק בנדר 05/11/2015 14:38
שתפו: