חדשות מתפרצות

הצעת חוק להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום תידון בוועדת השרים לחקיקה

מבזק חדשות

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק, שאותה מוביל ח״כ אילן גילאון (מרצ), המבקשת להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום. על ההצעה חתומים לא פחות מ-61 חברי כנסת מכל סיעות הבית, והיא תעלה להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.

הצעת החוק מקודמת בשיתוף לובי מטה מאבק הנכים בישראל, והעומדת בראשו, נעמי מורביה. ההצעה, העולה בפעם הראשונה, מבקשת לשים סוף למצב המבזה שבו ציבור גדול של נכים בישראל, הנאמד בכ-200 אלף אזרחים, משתכר לכל היותר 2400 שקלים, שאמורים להספיק למגורים, מזון, תשלומים, תחבורה ועוד.

ח"כ גילאון, יוזם ההצעה: "הקצבה הזעומה הקיימת דנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני. הקצבה אמורה להספיק לקיום מינימלי, אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו. על האדם עם המוגבלות לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות, לכלכל את ביתו, ולעתים גם להעסיק עובד סיעודי, בנוסף לשאיפה לקחת חלק פעיל בפעולות החיים, כולל תרבות ופנאי. ההוצאות של האדם עם המוגבלות אינן פוחתות מהוצאות של אדם שאינו נחשב נכה לפי חוק הביטוח הלאומי. לפיכך, אין כל הגיון שהקצבה שיקבל האדם עם המוגבלות הזכאי לקצבת נכות מלאה בגין נכותו ואובדן כושר עבודתו תפחת ממה שנחשב לשכר המינימלי במשק".

יובל בגנו 28/11/2015 22:40
שתפו: