חדשות מתפרצות

ליברמן: "ההסכם עם הטורקים עדיין לא הושלם, אך הנזק המדיני כבר נגרם"

מבזק חדשות

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר לפני זמן קצר בכנס ״לימוד FSU 2015״ שנערך בקיבוץ גינוסר כי ״ההסכם עם הטורקים עוד לא הושלם אבל הנזק המדיני כבר נגרם".

עוד אמר ליברמן כי "האופורטוניזם הוא לא תחליף למדיניות שקולה וחכמה. ארדואן מנהיג משטר איסלאמיסטי-רדיקאלי. הטורקים סוחרים עם דאעש, פלשו לעיראק בניגוד לכל הכללים בזירה הבין-לאומית ויש להם מתיחות עם רוסיה. השקענו בשנים האחרונות מאמצים גדולים בפיתוח והידוק היחסים עם יוון וקפריסין והגענו להבנות חשובות על שיתופי פעולה חשובים וזה מהלך שיפגע ביחסים הללו. זה יפגע גם ביחסים עם מצרים כי אני מתקשה לראות שארדואן יוותר על דרישותיו בענין עזה וכל דריסת רגל של הטורקים בעזה תבוא על חשבון מצרים. גם בענין הגז יש מספיק יעדים לייצא אותו וקודם כל היו כבר הרבה שיחות והבנות וישנן ציפיות ביוון ובקפריסין בענין ייצוא הגז בעיקר כשאחד השדות משותף לישראל ולקפריסין".

כמו כן ח״כ ליברמן התייחס לניסיון נתניהו להרחיב את הממשלה ואמר: "אין שום סיכוי שהממשלה הזו תורחב מעבר ל-61 חברי כנסת. זה פשוט לא קיים. זו לא ממשלה ימנית או לאומית אלא ממשלה אופורטוניסטית שרק השרידות מעניינת אותה. הגשנו חוק שמשמעותו שחנין זועבי לא תוכל לכהן בכנסת והממשלה הזו מתנגדת לו. זו דוגמא אחת למה אנו לא מאמינים בממשלה הזו ולא נהיה חברים בה".
 

דנה סומברג 18/12/2015 11:55
שתפו: