חדשות מתפרצות

ראש אגף תקציבים לגלאון ויחימוביץ': גיל הפרישה לנשים לא יועלה

מבזק חדשות

בפגישה שהיתה כעת בין ראש אגף תקציבים, אמיר לוי, סגניתו יעל מבורך ואנשי אגף תקציבים, ובין  חברות הכנסת זהבה גלאון ושלי יחימוביץ', הבהירו לוי ואנשיו לחברות הכנסת כי העלאת גיל הפרישה לנשים לא תתבצע באופן אוטומטי בשום מקרה, וכי הועדה שתוקם תגיע לפתרונות בהסכמה ולא באופן חד צדדי. השתיים הביעו סיפוק על כך, והודו ללוי ולשר האוצר משה כחלון.
 
היום, בדיון בועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, שיזמו  גלאון, יחימוביץ' ואבוקסיס  – אמרו השלוש כי אין חולק על כך שהעליה בתוחלת החיים מחייבת בחינה מחדש של עולם הפרישה לגמלאות, אולם אסור בתכלית האיסור שהדבר יעשה תוך התעלמות מוחלטת משלוש קבוצות של נשים שיפגעו כתוצאה מכך פגיעה אכזרית: נשים שנפלטו משוק העבודה והעלאת גיל הפרישה תגזור עליהן שנים נוספות של עוני בלי שכר, בלי קצבת זקנה ובלי פנסיה; נשים העובדות בעבודות פיזיות שוחקות שגופן כורע תחת העומס; ועקרות בית שקצבת הזקנה תיגזל מהן בעקבות שינויים אלה.
 
בישיבה שהתקיימה אחרי הדיון בין אגף תקציבים ובין גלאון ויחימוביץ', סוכם כי אכן יש צורך לבחון מחדש את גילאי הפרישה לפנסיה. האוצר הבהיר חד משמעית כי לא יווצר, בשום מקרה, מצב של שעון חול שאוזל, לא תהיה העלאה אוטומטית של גיל הפרישה, וכי הרצון הוא להגיע להסכמה ולפתרון אוניברסאלי שלא יפגע בנשים  מוחלשות, אך יאפשר, מאידך, לנשים הרבות שרוצות בכך ונמנע מהן - להמשיך לעבוד.

יובל בגנו 22/02/2016 16:50
שתפו: