חדשות מתפרצות

בית המשפט העליון קבע: הבחירות בכפר מנדא יתקיימו כסדרן

מבזק חדשות

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחה בקשה לדחות את הבחירות המקומיות בכפר מנדא מחמת השיהוי שנפל בהגשתה. מהעתירה עולה כי ב-2 במרץ השנה נפטר ראש המועצה המקומית כפר מנדא, טאהא עבד אלחלים ז"ל. מועד הבחירות לתפקיד ראש הרשות המקומית נקבע מראש חודשיים לאחר מכן ליום 3 במאי 2016 .

הבקשה לדחות את מועד הבחירות לאחר תום תקופת 90 הימים שבה העותר מנוע מלהתמודד לתפקיד ראש הרשות המקומית, הוגשה ב-17 באפריל, הבקשה היא שהבחירות לא יתקיימו במועד שנקבע, אלא לכל המוקדם ב-7 ביוני השנה (בתום 90 הימים ממועד התפטרותו מתפקיד מזכיר המועצה המקומית). בנוסף, ביקש העותר לבטל את פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים, בו נקבע כי הוא מנוע מלהתמודד בבחירות, במועד שבו נקבעו. 

העותר פעל במסגרת הזמן שנקבע בחוק, ואף פעל לכאורה בזריזות שעה שפנה כבר למחרת קבלת התשובה הרשמית בעתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים. יחד עם זאת,. יש לזכור כי כבר ביום 13.3.2016 מנהל הבחירות הפנה תשומת לב העותר שלא יוכל להתמודד בבחירות וכבר ביום 17.3.2016 פורסם ברשומות מועד הבחירות המיוחדות בכפר מנדא, בעוד שהפנייה הראשונה לשר הפנים לדחיית מועד הבחירות נעשתה רק ביום 14.4.2016.  

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחה את העתירה מחמת השיהוי שנפל בהגשתה. עם זאת, קרא למחוקק לחזור ולבחון את ההסדרים בתחום זה.

יונתן הללי 25/04/2016 14:06
שתפו: