חדשות מתפרצות

ח"כ פרי: "שרים בוחרים לעשות הון פוליטי מהדלפת דו״ח המבקר"

מבזק חדשות

ראש השב״כ לשעבר וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יעקב פרי התייחס להסלמה בעוטף עזה ואמר: "ארגון חמאס אינו מעוניין בשלב זה מסיבותיו הוא להכנס לעימות נוסף עם ישראל. הוא חושש לאבד את המנהרות שמבחינתו הן כנשק אסטרטגי, ומאותת לישראל באמצעות ירי פצמ"רים כדי לבטא חשש זה. המצב הכלכלי הקשה ברצועה מקשה גם הוא על החמאס ליזום עימות נוסף".

עוד הוסיף: "טוב הייתה עושה ישראל אם בנוסף לפעילות המבצעית הנחושה כנגד המנהרות, הייתה פועלת להקלת המצב הכלכלי ולפתיחת אפיקים שיאותתו לתושבי עזה על עתיד קל ונוח יותר. הייתה זו חובת הממשלה והעומד בראשה לפעול בכיוון זה כבר מיד לאחר סיום מבצע צוק איתן".

בהקשר זה התייחס ח"כ פרי, שהיה שר ומשקיף בקבינט במהלך מבצע "צוק איתן" להדלפת טיוטת דו"ח מבקר המדינה ואמר: "יש לגנות בכל תוקף את ההדלפות של טיוטת הדו״ח ברמת סיווג סודי ביותר".

עוד אמר כי: "שרים בוחרים לעשות הון פוליטי ולקושש קולות מהדלפות הדו״ח ושוכחים את מטרתו האמיתית שהיא דיון מקצועי וערכי להסקת מסקנות וקבלת הביקורות מהמבצע. רק בדרך זו ניתן יהיה להפיק את הלקחים הראויים, לתקן את הליקויים ולשפר את שצריך בכדי לשמור על בטחון מדינת ישראל. ההדלפות הללו הן חמורות ופוגעות בכבודם של הנופלים ושל המשפחות השכולות".

דנה סומברג 07/05/2016 11:52
שתפו: