חדשות מתפרצות

נתניהו לרה"מ הצרפתי: "עזור להתניע מו"מ ישיר עם עבאס"

מבזק חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ובמהלך שיחתם הם שוחחו על המשא ומתן עם הפלסטינים. נתניהו אמר לוואלס כי
"שלום יושג רק דרך משא ומתן ישיר בין הצדדים שבו הפלסטינים יצטרכו לקבל הכרעה קשה: להכיר במדינה יהודית ולא להמשיך לחנך את עמם שיום אחד ישראל תיעלם. אנו רוצים שתי מדינות לשני עמים, מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה יהודית".

עוד אמר נתניהו: "אני מפציר בך לא לאפשר למנהיגות הפלסטינית לחמוק מהבחירה הקשה הזאת. המנהיגות הפלסטינית לא רואה ביוזמה הצרפתית כעידוד לפשרה אלא כדי להימנע מפשרה. לראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה הייתה פליטת פה שבה הביע תקווה שהיוזמה תכלול לוח זמנים מוכתב יותר מאשר משא ומתן לשלום".

נתניהו הוסיף: "אני מוכן לקבל החלטות קשות. אם אתה באמת רוצה לעזור להתניע שלום, תעזור לנו להתניע משא ומתן ישיר עם עבאס. אני מציע יוזמה צרפתית אחרת עם שינוי אחד חשוב. היא תוכל להיות בפריז כי זה מקום נפלא לחתום הסכם שלום. היא תוכל להיקרא היוזמה הצרפתית  אבל אני אשב לבד עם עבאס באליזה או כל מקום אחר שתציעו. כל נושא קשה יעלה: הכרה הדדית, הסתה, פליטים והתנחלויות. אין נושא מורכב שאי אפשר לפתור אם שני הצדדים מוכנים לדון זה עם זה".

דנה סומברג 23/05/2016 13:54
שתפו: