חדשות מתפרצות

הנשיא ריבלין בבולגריה: עלינו לעמוד איתנים ולהבהיר שניאבק ונכה בטרור בכל מקום

מבזק חדשות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נועד היום עם נשיא בולגקיה רוסן פלבנלייב ושוחח עמו על היחסים בין שתי המדינות ובהתפתחויות בחקירת הפיגוע בבורגס שהתרחש ביולי 2012 ובו נהרגו חמישה ישראלים.

בפתח דבריו, הודה הנשיא ריבלין לנשיא בולגריה על קבלת הפנים החמה, וציין את עוצמת היחסים בין העם היהודי והעם הבולגרי לאורך השנים. לאחר מכן התייחס למלחמה בטרור: "גם בימים אלו אנו עדים לעמידתכם מול להבות השנאה והטרור שפגעו גם בבולגריה", המשיך הנשיא ואמר: "הלהבות שלא הותירו אף אומה חסינה נגדן בשנים האחרונות. עלינו, על כולנו, לעמוד איתנים יחד ולהבהיר מעל לכול במה, שניאבק ונכה בטרור ובתומכיו בכל מקום אליו ינסו להגיע ואל כל מקום בו ינסו להסתתר".

הנשיא פלבנלייב אמר כי "ביקור זה מעיד על הקשר המיוחד והידידות החזקה בין העמים ויסייע להעמיק עוד את הקשרים ואת שיתוף הפעולה. היחסים בין המדינות רק הוסיפו והתחזקו בשנים האחרונות, אך הידידות והכבוד ההדדי בין העמים נטועים עמוק בהיסטוריה". הוא הדגיש את שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות וציין כי שיתוף הפעולה בתחום הזה מעולם לא היה מוצלח כל כך, ואמר: "אנחנו רוצים להיות לעזר לישראל באירופה ומקווים שבולגריה תהיה פלטפורמה למימוש האינטרס הישראלי. הידידות ביני לבין הנשיא חזקה וזה ימשיך וישרת את שני העמים".


אריק בנדר 07/07/2016 14:45
שתפו: