חדשות מתפרצות

מאסר עולם לרוצח יו"ר האגודה האורתודוכסית ביפו

מבזק חדשות

בית המשפט המחוזי בת"א בהרכב של שלושה שופטים, גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד, הקריאו בצהריים את גזר הדין לשלושת הנאשמים בפרשת הרצח של עו"ד גבריאל (גבי) קדיס, יו"ר האגודה האורתודוקסית ביפו, שנדקר למוות ב-2012 במסגרת סכסוך קרקעות בעיר.
 
תופיק דלו, שהורשע בעבירה של סיוע לרצח ובעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, נידון לשמונה וחצי שנות מאסר. פואד אבו מנה, שהורשע בעבירה של רצח ובעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, נידון למאסר עולם ופיצוי בסך 170,000 שקל. טלאל אבו מנה נידון לשלוש וחצי שנות מאסר בגין קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירה של מסייע לאחר מעשה. 
 
בתום גזר הדין מסרו עורכי הדין ענת בן זאב ומיטב דגן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי): "ביהמ"ש גזר על הנאשמים עונשי מאסר בהתאם למידת מעורבותם ברצח גבי קדיס ז"ל. יש לזכור כי הנאשמים היו מעורבים ברצח המנוח, מנהיג הקהילה הנוצרית ביפו, במהלך תהלוכת חג המולד בעיר, כשהדוקר מחופש לסנטה קלאוס, על רקע סכסוך על הנהגת הקהילה ודירת מגורים. הרצח, שבוצע לפני כ-4 שנים וחצי באופן אכזרי ומתוחכם, פוענח הודות לחקירה מאומצת ויצירתית של ימ"ר ת"א, שהניבה פסיפס ראייתי שלם אשר הוצג בפני ביהמ"ש בהליך מורכב ומאתגר שהוביל בסופו של דבר לשליחת הנאשם שהורשע ברצח למאסר עולם, ואת הנאשמים האחרים לעונשי מאסר מאחורי סורג ובריח".

מור שמעוני 19/07/2016 14:50
שתפו: