חדשות מתפרצות

בקשת חנינה לאהוד אולמרט הוגשה לנשיא המדינה

מבזק חדשות

 בקשת חנינה בעניינו של אהוד אולמרט הוגשה אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. הבקשה מטופלת מול הגורמים הרלוונטיים, ככל בקשת חנינה והועברה למשרד המשפטים לקבלת חוות דעת. על אולמרט נגזרו בסך הכל 19 חודשי מאסר והוא מרצה כבר שנה של מאסר בכלא מעשיהו. 

בספטמבר האחרון, בית המשפט העליון דחה את כל הערעורים בענייניו של אולמרט. השופטים דחו את ערעור המדינה בתיק ראשונטרוס וכן בתיק מרכז ההשקעות שם ביקשה המדינה להחמיר את עונשו. בנוסף דחו את ערעורו של אולמרט על הרשעתו בתיק טלנסקי וקבעו שהוא ירצה עונש של שמונה חודשי מאסר שנגרו עליו, זאת לאחר שבוצע עיכוב על ביצועם. השופטים שנדרשו להחליט אם אולמרט, שעונשו בפרשת טלנסקי הוא שמונה חודשי מאסר - יזוכה, ירצה את העונש בחופף למאסרו הנוכחי על פרשת הולילנד, או בנפרד. כאמור, היום הוחלט כי אולמרט ירצה את שמונת החודשים כמתוכנן. 
 
בפרשת טלנסקי, שכונתה "פרשת מעטפות הכסף", קבעו שופטי בית המשפט העליון פה אחד, כי דין ערעורו של אולמרט להידחות, הן על הרשעתו והן על חומרת העונש. כזכור, בפרשה זו אולמרט זוכה "בסיבוב הראשון" בבית המשפט המחוזי, אולם בטרם הוכרע ערעור המדינה על זיכויו, הדיון הוחזר לבית המשפט המחוזי לצורך שמיעת עדותה של שולה זקן והגשת ראיות נוספות. השופט ג'ובראן, שכתב את הכרעת הדין, עמד על כך שבניגוד להתנהלותו של אולמרט "בסיבוב הראשון" בבית המשפט המחוזי, בסיבוב השני הוא בחר שלא להעיד, באופן שהותיר את גרסתה של זקן ללא מענה.

מור שמעוני 31/01/2017 18:04
שתפו: