בשנת 2017 סוכלה גניבתן של 9,350 מכוניות בשווי 850 מיליון שקל, לעומת סיכול גניבות בשווי 805 מיליון שקל ב־2016. כך מראים נתוני הסיכום של חברת איתוראן לשנה שחלפה שהגיעו ל"מעריב־השבוע". איתוראן שבניהול ניר שרצקי עוסקת במניעת גניבות רכב ובפיתוח מערכות מתקדמות הקשורות לרכב ולניתוח מאפייני הנהג. מניות החברה רשומות למסחר בניו־יורק ומרבית הכנסותיה מגיעות ממכירות מחו"ל.
על פי נתוני החברה, בשנת 2017 נתפסו 135 חוליות גנבי רכב, בהשוואה ל־115 חוליות ב־2016 ו־75 בלבד בשנת 2008. את זה ניתן לייחס לשכלול מערכות האיתור והמעקב בזמן אמת. באותה הזדמנות הצליחו מערכות האיתור לסייע לכוחות הביטחון לעצור פלסטיני מרמאללה שגנב משאית בדרך לבצע פיגוע דריסה בחיילים.
נתונים נוספים: 46% מגניבות הרכב התרחשו בימי חמישי ובימי שישי בשעות 3:00־6:00 לפנות בוקר. אזור גוש דן מוביל בטבלת האזורים שבהם בוצען גניבות רכב עם 35% מכלל אירועי הגניבה. אחריו אזור השרון עם 21%, השפלה עם 13%, נפת ירושלים עם 11%, הדרום עם 10%, הצפון עם 7% ויו"ש עם 3%.
עוד עולה מהדוח כי 33% מגניבות כלי הרכב הפרטיים בוצעו באמצעות גניבת המפתחות מהבית. מסקנה: מומלץ מאוד להסתיר את מפתחות הרכב ולא להניחם במקום בולט. 20% מכלי הרכב נגנבו בגניבה אלימה, כלומר שבירת שמשות, פריצה למערכת המיגון וכדומה. ויש נהגים שלא שמים לב ועוזבים לרגע את המכוניות כשהמפתח בתוך האוטו, ולעתים אף כשהמנוע פועל. מצב זה עלול לסבך את הנהג ברשלנות ועלול לספק עילה לחברות הביטוח שלא לכסות את הנזק.
הרכבים המועדים ביותר לגניבה יוצרו בשנים 2014־2017 - 49% מכלל הרכבים שנגנבו אשתקד. במרבית המקרים העבירו הגנבים את הרכבים הגנובים לערים רמאללה וטול כרם בשטח הרשות הפלסטינית, המשמשות עבור הגנבים כערי מקלט. משחטות הרכב נועדו על מנת לפרק ולמכור את החלפים של המכוניות הגנובות.