1. אני מודה שהשילוב בין טונה לקוסקוס נשמע לי הזוי, בעיקר כשהוא מגיע בקופסת שימורים. אבל להפתעתי, הטונה החדשה של המותג “ריו מארה” הייתה טעימה במיוחד. הטונה מגיעה ומעליה קוסקוס, גרגירי חומוס, אפונה ועגבניות שרי, וצריך רק לערבב ולאכול. מומלץ להוסיף לסלט חם או קר, כדי לשבוע באמת.
מחיר: 14.90־19.90 שקלים ל־160 גרם
2. חג פורים הוא סיבה למסיבה עבור חברות המזון, והן ממהרות לצאת במבצעים ובמהדורות מוגבלות, כמו במקרה של “הטחנות הגדולות של א”י”. החברה מציגה אריזה מעוצבת לקמח לבן בהיר, שמגיעה עם קופסת פח רב־שימושית. הקמח הוא כמובן אותו קמח, אך במקרה הזה הקופסה הופכת את ההשקה להרבה יותר אטרקטיבית. הקופסה מעוצבת בסגנון רטרו בשילוב מתכון להכנת אוזני המן. נחמד ונוח לאחסון.
מחיר אריזת קמח: 3־4 שקלים לאריזה של 1 ק"ג. מחיר קופסת פח: 12 שקלים
3. אנחנו מדברים הרבה על תזונה נכונה, אך לרובנו אין זמן מיותר לבזבז על הכנות במטבח. בטח לא כשיש כיום המון מוצרים שנועדו להקל עלינו, כמו סדרת המוצרים החדשה של המותג הקולינרי “מאסטר שף”, ובה קטניות כגון עדשים ירוקות, שעועית אדומה מסוג ברולוטי, שעועית לבנה גדולה וגרגירי חומוס. המוצרים הללו מיועדים לעצלנים ולמי שלא מוצא פנאי להשרות ולבשל קטניות. הקטניות, שמבושלות ונארזות באיטליה, מגיעות מוכנות לאכילה, אך יחסית למשקלן, מחירן מעט גבוה לעומת המתחרים. החידוש הנפלא ביותר בסדרה הזאת הוא שלראשונה מוצעת קופסת שימורים של שעועית ללא רוטב עגבניות.
מחיר: 6.90־7.90 שקלים ל־400 גרם
4. מתברר שזאת עונת הקטניות, כי גם שטראוס החליטה להשיק סדרה של קטניות מבושלות במותג “טעם הטבע”. גם הקטניות של שטראוס מגיעות מבושלות, אך בשינוי אחד: הן מגיעות בשקית ולא בקופסת שימורים. בסדרה חומוס, שעועית אדומה ועדשים ירוקות. את כל מוצרי הסדרה אפשר לאכול ישירות מהשקית, בלי לבשל. אחרי שהוספתי את החומוס לסלט הירוק, אני יכולה להודות שהוא היה רך במידה וללא טעם לוואי. החיסרון היחיד הוא במחיר הגבוה יחסית.
מחיר: 9.90־12.90 שקלים ל־475 גרם
5. הטרנקוויני הוא משקה שמגיע אלינו מאוסטריה, והוא מבוסס על תה ירוק. המשווקים בארץ אומרים שהוא מכיל רכיבים טבעיים, אין בו חומרים משמרים, והכי חשוב - הוא אמור להרגיע ולהפחית לחץ בזכות השימוש בתה ירוק, קמומיל, לבנדר ותמציות מליסה. אחרי ששתיתי אותו אני חייבת להודות שלא הרגשתי שום תחושת רוגע מיוחדת, והמשקה הזכיר לי יותר סודה בטעמים מאשר משקה המבוסס על תה.
מחיר: 7־9 שקלים ל־250 מ"ל
6. אחרי אינספור השקות, שטראוס שוב מנסה לרענן את המותג מילקי, והפעם בהשקה של מילקי מוס שוקולד בגביע חדש ומילקי מוס שוקולד בטעם אגוזים. מלבד המרקם, שהוא אוורירי וקליל יותר, אין שינוי כמעט בטעם הקלאסי של השוקולד. המוס בטעם אגוזים היה קצת יותר מרגש ונתן תחושה של אכילת קינוח. חביב.
מחיר: 3.50 שקלים ל־170 מ"ל
7. חולי הצליאק והנמנעים מגלוטן יכולים להתרגש בעקבות ההחלטה של עלית להחזיר למדף, הפעם לצמיתות, את האפיפיות – אותם ופלים פריכים שאנחנו רגילים לראות בפסח. לצורך החזרתן, החברה בנתה פס ייצור מיוחד במפעל הממתקים בנצרת. מבחינת הטעם אין הרבה הפתעות, ממש כמו שהיינו מצפים מהוופלים המוכרים.
מחיר: 9.90־16.90 שקלים ל־400 גרם
8. משלוחי המנות לקראת חג פורים גורמים להרבה הורים לגלות את הצד היצירתי שלהם. עבור מי שמתקשה בכך, אסם השיקה במבה שהתחפשה לבייגלה שמיניות. זהו גימיק נחמד, אך לא מספיק מרגש.
מחיר: 3־4.50 שקלים ל־60 גרם