עצבנות הבוקר (ראשון) לקראת פתיחת שוק המניות בתל אביב. למרות העליות בשוקי המניות של העולם ביום שישי, התנהלות הפרנק השוויצרי והירידה במחיר הנפט הגולמי יוצרים אווירה של חוסר יציבות בשוקי העולם.
ביום ששי שוקי המניות של מערב אירופה וצפון אמריקה עלו -  בניו יורק האס אנד פי 500 עלתה ב 1.34% ל 2,029.42 נקודות  והדאו ג'ונס ב 1.10% ל 17,511.17 נקודות ואילו הנאסדאק עלה ב 1.28% ל 4,142.14 נקודות,  בלונדון הפוטסי עלה ב-0.79% ל 6,550.27 נקודות ואילו הדקס בפרנקפורט עלה ב 1.35% ל 10,167.72 נקודות. 
יש לציין שביום ששי מחיר הנפט הגולמי עלה גם בלונדון וגם בניו יורק, אך לדעת מומחים מדובר בעליה זמנית ומחירו של הנפט עדיין נמצא במגמת ירידה, מה שגורם לחוסר יציבות בכלכלות העולם.

הגורם הנוסף לחוסר היציבות הוא הפרנק השוויצרי, אחרי שהבנק המרכזי של שוויץ החליט להפסיק לקבע את הפר"ש בשער של 1.2 אירו, ואחרי שהפרנק השוויצרי קפץ כלפי מעלה וגרם לפשיטת רגל של כמה חברות סחר במט"ח,  אמר אתמול נגיד הבנק המרכזי של שוויץ טומאס יורדן כי יבחן מחדש את המצב.

אולם לדעת מומחים נמצא נגיד הבנק המרכזי של שוויץ במלכודת, משום שמצד אחד העלייה בשער הפר"ש פוגעת ביצוא של שוויץ, ומצד שני על מנת למנוע את המשך העלייה בשער הפר"ש ולקבע אותו ביחס לאירו יצטרך הבנק לרכוש כמויות גדולות מאוד של אירו - והאירו כידוע אינו מטבע חזק בימים אלו. כך שהבנק המרכזי של שוויץ עשוי להפסיד הרבה בגלל החזקת כמויות אדירות של אירו. אין זה מפתיע שבנק לאומי ממליץ לא לבצע שינויים גדולים בתיקי ההשקעות.