שוק המטבע של ישראל ממשיך להתנהל היום (שלישי) בתנודתיות והדולר לא מצליח לפרוץ את מחסום הארבעה שקלים. בימים אלה, תשומת הלב עוברת מהמסחר בדולר למסחר באירו.
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל נכשל בניסיון לפרוץ את 3.95 ונסוג לאחור לעבר 3.91. הצמד ממשיך לנוע בטווח שבין 3.90 ל-3.95, כאשר כרגע אין טריגר מספיק חזק שיניע את הצמד לפרוץ את מחסום ה-4, או לבצע תיקון משמעותי כלפי מטה. רק עלייה מעל 3.97 עשויה לאותת על פריצה כלפי מעלה. מנגד, ירידה מתחת ל-3.875 עשויה לאותת על תחילתו של תיקון משמעותי".

כאמור, גם בעולם הדולר נסחר ביממה האחרונה בטווח צר, כאשר מירב תשומת הלב בשוק המט"ח מתמקדת כעת באירו, שמצוי השבוע בסיכון גבוה לקראת ישיבת הריבית של הבנק של אירופה ביום חמישי. הצפי כרגע בשוק הוא שהבנק ישיק השבוע תכנית הרחבה כמותית בהיקף מסיבי, בדומה לתוכנית שהוציא לפועל הבנק הפדרלי בעקבות המשבר של 2008. בפועל פירוש הדבר הדפסה מסיבית של אירו, כאשר ההערכה מדברת כי היקף התוכנית יהיה כ-600 מיליארד אירו. תוכנית כזו צפויה לתת את האות לפיחות מתמשך של האירו למול כל המטבעות, והן למול השקל.

כעת יש לראות מה יהיה היקף התוכנית ומתווה התוכנית והאם השוק יאמין כי יהיה בכוחה של התוכנית לאושש את הכלכלה המתדרדרת של אזור האירו. האירו נסחר למול הדולר ברמות שפל של כ-12 שנה, וגם למול השקל צנח האירו לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2002. ירידה מתחת לרף המשמעותי ב-4.5 צפויה להאיץ את הירידה. עד לישיבת הריבית הצמד צפוי להתכנס מעל רמה זו.