שער הדולר מול השקל ממשיך להיטלטל: אתמול עלה השער היציג עלה ב-0.3313% ל-3.937 שקלים. עם זאת, הסיכוי לפריצה של שער הארבע שקלים מתרחק שכן הדולר נחלש בשוקי העולם - מה שיקרין גם על שער החליפין.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך לדשדש באמצע הטווח שבין 3.90 ל-3.95. לפי שעה, אין טריגרים מספיק חזקים בגזרה המקומית העולמית שיניעו פריצה מתוך הטווח. ברמה הטכנית, לאחר שבשבוע שעבר ביצע הצמד ניסיון כושל נוסף לפרוץ את מחסום ה-4 שקלים, הסבירות הגבוהה יותר עכשיו היא דווקא לשבירה כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.90 עשויה לאותת על התרחבות המהלך המתקן כלפי מטה.

לאור נתוני התמ"ג המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית, בשוק עוקבים מקרוב אחר הנתונים הכלכליים העדכניים המגיעים מארצות הברית, וזאת כדי לאמוד את קצב ההתאוששות של כלכלת ארצות הברית. ישנה זיקה ישירה בין טיב הנתונים הכלכליים לבין ציפיות הריבית על הדולר. אם נראה את המשך הנסיגה של הכלכלה האמריקנית, הסוחרים צפויים לתמחר פחות העלאות ריבית והדולר צפוי להיחלש.

בהקשר זה, דוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי הקרוב בארצות הברית עשוי להכתיב את התנועה של הדולר בטווח הקרוב. מלבד זה, ערכו של הדולר גם מושפע מאוד מהתנודתיות ביתר הנכסים המרכזיים בשוק – הנפט, האירו, הין, הפרנק. בימים האחרונים, סימני התיקון במחיר הנפט וההתייצבות של האירו והין מכבידים על הדולר. אם נראה את המשך התיקון בנפט הדבר יקזז במידה מסוימת את כוחו של הדולר, וזאת מעצם הצימוד בין שני הנכסים.