שערו של הדולר נחלש היום (חמישי) בעולם וגם בישראל, לעומת השקל. אתמול שערו היציג ירד ב-0.916%  ל-3.894 שקלים ועם פתיחת המסחר הבין בנקאי הבוקר הוא ירד שוב ל-3.91 שקל.
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל עדיין מצוי על סף שבירה מטה. רמת התמיכה הקריטית היא 3.875. הצמד מצא ברמה זו תמיכה זמנית, אבל מאידך לא הצליח לטפס חזרה מעל 3.90. 3.875 היא בעצם הרצפה שבה נבלם התיקון המשמעותי האחרון של הצמד בדצמבר-ינואר, ועל כן שבירה מתחת רמה זו עשויה לאותת על התרחבות התיקון לעבר 3.85 ומטה. 

"הגורם המרכזי שממשיך להניע את הדולר בעולם הוא התנודתיות העזה במחירי האנרגיה. לאחר שבשבוע האחרון ראינו תיקון של כמעט 20% במחיר הנפט, ובשוק כבר גברה ההערכה כי מחירי האנרגיה קובעים תחתית, הרי שביממה האחרונה שוב נפל מחיר הנפט ב-8% וכמעט מחק את כל העלייה, וזאת לאחר שנתוני משרד האנרגיה בארצות הברית הצביעו על שיא בהיקף מלאי הנפט, מה ששוב הגביר את החשש מפני ירידה בביקוש העולמי.

"המסחר בנפט יהיה גורם משמעותי בסנטימנט בשוק ההון העולמי ב-2015, כאשר המשך הירידה עשויה לסחוף את השוק לסחרור מסוכן. מעצם העובדה כי מחיר הנפט נקוב בדולרים, התנודות במחיר הנפט משפיעות במישרין על מחיר הדולר, ולהיפך. מלבד זאת, כעת עוברת תשומת הלב לזירה הפונדמנטלית בארצות הברית, כאשר מחר יתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה. על רקע נתוני המקרו המעורבים שפורסמו לאחרונה והירידה בציפיות הריבית של הפדרל ריזרב, טיב נתוני התעסוקה עשוי להכתיב את התיקון של הדולר בטווח הקרוב".