האם רכבת ישראל תפעל כשורה ביום ראשון? 




הנהלת רכבת ישראל הבהירה היום (שישי) כי לאור הנחיית ועד עובדי הרכבת על ההשבתה של מוסך הקישון, קיים חשש כי יבוטלו נסיעות של 12 רכבות נוסעים, כבר ביום ראשון. "בשלב זה לא ידוע איזה קווים יפגעו. הנהלת רכבת ישראל מצרה על פגיעה אפשרית בנוסעים ותעשה כל מאמץ למזער את אי הנוחות", נמסר מההנהלה.



בניגוד לכך, נשמעות אמירות סותרות מהסתדרות העובדים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר בשיחה עם "מעריב-אונליין" כי הרכבת תמשיך לפעול כרגיל, למרות מחאת העובדים. "העובדים מוחים ובצדק על כך שיש שמונה סכסוכי עבודה פתוחים וההנהלה לא פועלת כדי לפתור את הבעיות שגרמו להם. אך אני יכול להבטיח לך שכל פעולת מחאה שננקטת, גם עם מדובר בהשבתת מוסך הקישון, לא תפגע בפעילות הרכבות. החלטנו שאף מחאה לא תפגע בציבור הנוסעים. אי לכך העובדים לא יגרמו לשיבושים שיפגעו ברכבות".



בתוך כך, הנחת קו הרכבת המהירה לירושלים מתקדמת כסדרה, אחרי שהנהלת הרכבת בחרה בזוכה במכרז המערכות והמסילות של רכבת ישראל בקו המהיר לירושלים. הזוכה בחוזה ששוויו כ 760 מיליון שלק היא קבוצת Electra Bogl JV קונסורציום, שמורכב מאלקטרה בע"מ, אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ, SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG.



מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, אמר כי "פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים ממשיך להתקדם בצעדי ענק ונכנס כעת לישורת האחרונה. כריית המנהרות, בניית הגשרים והקמת התחנה נמצאים בשלבי ביצוע סופיים, ובימים אלו נקבע הזוכה במכרז המערכות. זהו השלב הסופי בהקמת תשתיות המסילה. לפי ההערכה, סיום עבודות התשתית תהיה בשנת 2017,  וההפעלה המסחרית בסוף הרבעון ראשון של שנת 2018.