בניגוד להערכות, לא ייערכו שינויים במתווה פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, כך הודיע היום (ראשון) שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שאמר כי הפרויקט ימשיך כמתוכנן ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו.  



בישיבה משותפת עם גורמים במשרד האוצר נקבע כי לא יהיה שינוי במתווה הקמת הרכבת שסוכם וכי יש להמשיך במדיניות הקיימת ולדבוק בהחלטות שהתקבלו בעבר בנושא. בישיבה עוד סוכם להשאיר את המתווה הקיים של המכרזים ולא לאחד ביניהם לאור מכלול הנתונים שהועלו. 


על פי גורמי המקצוע, ההצעה לאחד בין מכרז הקרונות למכרז המערכות ולמכרז התפעול והתחזוקה עלולה לצמצם את מספר החברות שיוכלו לבצע את העבודה ולייקר את הפרויקט, במיוחד בכל הנוגע ליישום תכנית העבודה שאושרה ולוחות הזמנים. ממשרד התחבורה נמסר כי ההערכות הן כי שהרכבת תתחיל לפעול בשנת 2021.

השר כ"ץ ביקש מהחשבת הכללית באוצר, להרחיב את בדיקתה לכלל ההתקשרויות והמכרזים, לרבות סוגיית הקרונות, שמקיימת חברת נתיבית תחבורה עירוניים, זאת בנוסף לבדיקה שנערכת על ידה כיום בנושא הפטור ממרכז לחברת הניהול, פי בי. 
כ"ץ הבהיר שלא יאפשר שום דחייה של הפרויקט ושהוא נותן את אמונו בכל החלטה שתקבל החשבת הכללית, באשר לבחירת החברה שתנהל את הפרויקט, זאת לאחר שתוגש חוות דעת מומחים, כפי שסוכם.