כ-1,000 מעובדי מפעלי הדרום, וביניהם עובדי כיל המפוטרים, מפגינים היום (רביעי) בצהריים מול משרד ראש הממשלה בירושלים וקוראים לראש הממשלה להתערב במשבר. עובדים רבים מכל רחבי הארץ הצטרפו להפגנה, ביניהם מטפלות המשפחתונים בעיר הבירה השובתות מאז יום ראשון.



כזכור, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים צפוי להכריע היום בעתירה של התאחדות התעשיינים ולשכת המסחר שמבקשים מבית הדין לאסור את קיום השביתה הכללית בדרום, שאמורה להתקיים מחר.
מאחורי העתירה של התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר עומדת הטענה כי שביתה שכסו תגרום נזק עצום למשק. מנגד, בהסתדרות ובוועדי העובדים טוענים כי הפיטורים  בכיל הם חלק ממשבר תעסוקה חמור ומתמשך בדרום, ולכן יש הצדקה לקיום השביתה הכללית.

 

 העובדים מפגינים מול משרד ראש הממשלה. צילום: דוברות ההסתדרות

בתום דיון מיוחד שנערך אמש אצל יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוחלט להשבית מחר שורת מקומות עבודה מאשדוד ועד אילת. השביתה תכלול הן מקומות עבודה השייכים למגזר הציבורי והן לסקטור הפרטי. ״במשך שנים המדינה נתנה לאזור שלם לסבול מגלי פיטורים ומאבטלה שהרקיעה שחקים, ואם לא נשים לכך סוף עכשיו, המצב רק יורע", אמר אמש ניסנקורן.
לדבריו, "זהו הרגע שבו נזעק כולנו את זעקת הדרום, את זעקת העובדים ואת זעקת החברה הישראלית כולה. לא מדובר פה במאבק של עובדי כיל בלבד, אלא במאבק על פרנסתם של תושבי הדרום ומאבק חברתי שכל תושבי המדינה, בייחוד בעת הזו, צריכים להזדהות עמו ולקחת בו חלק". ניסנקורן הוסיף: "כל ההפצרות החוזרות והנשנות בכל הצדדים המעורבים במשבר לייצר פתרון שימנע שיבושים, נענו ריקם".


"אבטלה זה האיום האמיתי". העובדים מפגינים בירושלים. צילום: דוברות ההסתדרות