המוני בית ישראל מנצלים את החג לבילויים משפחתיים בחיק הטבע אך גם בקניונים הממוזגים וברשתות השיווק: בחג נרשמה עלייה חדה של כ-25 אחוז בהוצאות הכספיות של הישראלים לקראת חג הפסח.
מהשוואת נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת הסליקה המרכזית של כרטיסי האשראי בישראל, בהשוואה של חמשת ימי העסקים האחרונים בחג הנוכחי לעומת אותה תקופה אשתקד, עולה כי חלה עלייה דרמטית של 24.5% בהוצאה הכספית של הישראלים: מ-3.99 מיליארד שקלים ב-2014 ל-4.97 מיליארד שקלים ב-2015.
הישראלים הפוקדים בהמוניהם את החנויות מרבים לשלוף את הכרטיס המגנטי, לגהץ ולדחות את התשלום לחודשים הבאים. נרשמה עלייה של 21.1% בכמות העסקאות בכרטיסי אשראי: מ-18.14 מיליון פעולות בשנה שעברה, ל-21.97 מיליון פעולות השנה.
הרוכשים בחג הפסח לא רק קנו יותר, אלא ביצעו עסקאות גדולות בהשוואה לחג אשתקד. סכום הממוצע לעסקה עלה ב-2.8%. מ-220.15 שקלים בממוצע לעסקה בשנה שעברה, ל-226.4 שקלים בממוצע לעסקה השנה.
למעוניינים להימנע מעומסים בקופות, מנתוני שב"א עולה כי השעות העמוסות ביותר בערב החג, בהן נרשם מספר העסקאות הגבוה ביותר, הינן 11:00-15:00.