התנודתיות של שוק המטבע של ישראל נמשכת ואתמול (שלישי) שערו היציג שהדולר ירד ל-3.9390 שקלים. הדולר המשיך לרדת גם במסחר הבין בנקאי של הבוקר והוא נסחר ב-3.9341 שקלים.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שמצא תמיכה בתחילת השבוע ברמת המפתח של 3.90, הדולר-שקל מזנק ביממה האחרונה בשוק הספוט העולמי ונסחר כעת סביב 3.94, ובכך למעשה מאשש במשנה תוקף את גבולות הטווח הרחב שבין 3.90 ל-4, שתוחמים את התנועה של הצמד בשבועות האחרונים. למעשה, אנו שוב באזורי האמצע של הטווח, וברמה הטכנית רק פריצה של גבולות הטווח תהיה בעלת משמעות, לא הטלטלה בתוך הטווח עצמו".

עוד נאמר: "בהיעדר טריגרים מקומיים בחו"ל המועד, המסחר בדולר-שקל מוכתב בעיקרו על ידי התנועה של הדולר בעולם, שזינק מעלה ביממה האחרונה לאחר תחילת השבוע הרדומה בשל חג הפסחא. הדולר למעשה מתקן את הירידה שנרשמה לאחר פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בשבוע שעבר. בשווקים מבינים כי גם אם הבנק הפדרלי ידחה בחודש-חודשיים את העלאת הריבית, הוא אמור להעלות ריבית הרבה לפני יתר הבנקים המרכזיים, ועל כן, בכל הנוגע למגמה בטווח הארוך יותר, הדולר נמצא בעמדת יתרון והנסיגה שראינו בכוחו של המטבע בשבועות האחרונים אינה אלא תיקון. הנתונים הכלכליים בארצות הברית ימשיכו להכתיב את הסנטימנט סביב הדולר, כאשר שיפור בנתוני המקרו יגביר את הציפייה להעלאות ריבית ואילו הרעה בנתוני המקרו תצנן את ציפיות הריבית. ואולם, כל אלה יקבעו את מהלכה של המגמה ואת המומנטום, אבל לא את המגמה עצמה – שהיא חיובית על הדולר".