שוק המניות של תל אביב סיים את המסחר של היומי (שני) בעליות שערים על רקע העליות בשוקי המניות של אירופה. גם בניו יורק השוק נפתח לפני כשעה בעליות שערים. השוק בלונדון עולה ב-0.69% ושל פרנקפורט ב 1.64%. גם בניו יורק עליות מכובדות כשמדד ה-SMP עלה ב-0.90% והדאו ג'ונס עולה ב-1.2%.



בין המניות שבלטו לטובה היום בנק הפועלים שעלתה ב-1.95%, זאת לאחר שהבנק הודיע כי הוא יחלק דיווידנד בשווי של 20% מרווחיו במהלך השנתיים הקרובות, מניית בנק לאומי עלתה ב-3.54%, בז"ן עלתה ב-2.05%, זאת אחרי שבית דין ביטל את צו הסגירה שעיריית חיפה הוציאה אתמול.
 
בשוק ההון של ישראל מביטים ליום שני בשבוע הבא, זאת משום  שיום העצמאות הוא היום האחרון במסחר, גם בבורסה וגם בשוק המטבע. ביום שני הבא בנק ישראל יפרסם את החלטתו לגבי גובה הריבית בחודש מאי והשוק נמצא במצב של ציפייה מתוחה שכן יש הערכה שבנק ישראל עשוי להוריד את הריבית לרמה שלילית, מה שיטיב עם הבורסה של תל אביב אך יחליש את השקל.
 

בינתיים השקל עולה וזה מה שעשוי להכריע את בנק ישראל להוריד את שערי הריבית כי המדיניות העיקרית של הבנק המרכזי היום למנוע את עליית שערו של השקל. וכאמור בינתיים הוא עולה כשהיום הוא שוב עלה ל-0.1018% לעומת הדולר ל-3.925 שקלים.