השקל שוב נחלש אתמול (שלישי)  לעומת הדולר, כשאחת הסיבות העיקריות לכך היא חולשתו של הדולר בשוקי העולם. אך במידה והשקל ימשיך להתחזק לעומת השקל, בנק ישראל יאלץ להתערב. בבנק  כבר הבהירו שעבורו בזמן זה, הגדלת היצוא כדרך להצמיח את הכלכלה הוא יעד חשוב במדיניות הבנק. שקל חזק לא מעודד יצוא וככל הנראה הבנק המרכזי ינקוט בצעדים מתחייבים במידה והשקל ימשיך להתחזק.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל נע כעת בתוך טווח צר שבין 3.87 ל-3.90. עלייה מעל 3.90 עשויה לתת את האות לחזרה של הצמד אל הטווח שבין 3.90 ל-4.0, ואילו ירידה מתחת 3.87 עשויה להאיץ את הירידה כלפי מטה חזרה לעבר רמות השפל של השבוע שעבר ב-3.83-3.84. לפחות בתחילת השבוע, המסחר בדולר-שקל מוכתב על פי המגמה של הדולר בעולם. הגורם המרכזי שמשפיע כעת על הדולר הוא נתוני המקרו שמתפרסמים בארצות הברית, וזאת בשל אי הוודאות באשר לכוונות הריבית של הבנק הפדרלי.

ראינו זאת היטב אמש, כאשר התנודתיות בדולר זינקה עם פרסום המאזן המסחרי ולאחר מכן עם פרסום סקר ISM שירותים. הדולר מגיב בשלילה לנתונים מאכזבים ומגיב בחיוב לנתונים חיוביים, וסביר שנראה את הדינמיקה הזו גם בהמשך השבוע, כאשר הנתון המרכזי, ובעל המשמעות הרבה ביותר עבור מדיניות הריבית של הפד, יהיה דוח התעסוקה אשר יתפרסם ביום שישי. בחודש שעבר נתוני התעסוקה אכזבו באופן משמעותי, ואם גם הפעם הנתונים יהיו מתחת לתוספת של 200 אלף משרות, הדולר עשוי לקרוס".