שוק המטבע של ישראל מצוי בתקופה שבו הדולר נחלש לעומת השקל בעיקר משום חולשתו של דולר בעולם, אך מהבחינה של הכלכלה המקומית כל חיזוק השקל פוגע ברעה על היצוא וכפועל יוצא על הכלכלה.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שנכשל לפרוץ מעל הגבול של 3.9, הדולר-שקל שוב נשבר מטה ונופל לעבר אזור 3.86. רמת התמיכה הבאה נמצאת באזור רמות השפל של שבוע שעבר ב-3.83-3.84. כמו לאורך כל השבוע, מגמת המסחר בדולר-שקל מוכתבת ממגמת המסחר של הדולר בעולם. בעולם, הדולר נחלש על רקע התחזקותו של האירו ומקבץ נוסף של נתוני מקרו מאכזבים בארצות הברית.

האירו טיפס לרמה הגבוהה ביותר מול הדולר מאז שלהי פברואר, וזאת על רקע העלייה בתשואות על אג"ח של ממשלת גרמניה, עלייה שמבטאת שיפור באמון של המשקיעים בכלכלת האזור ובעתיד השיחות עם היוונים. ובארצות הברית אתמול, דוח התעסוקה של ADP הצביע על תוספת נמוכה מהמצופה של משרות במגזר הפרטי בחודש האחרון, מה שמעכיר את הציפיות לקראת דוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי בארצות הברית.

בחודש שעבר נתוני התעסוקה אכזבו באופן משמעותי, ואם גם הפעם הנתונים יהיו מתחת ל-200 אלף משרות, הדולר עשוי לקרוס. נתוני התעסוקה הם פיסת המיקרו החשובה ביותר המשפיעה על ציפיות הריבית של השוק".