שוק המניות של תל אביב סיים את יום המסחר ללא הפתעות מיוחדות.



הסנטימנט השלילי בבורסה הביא לירידת שערי המניות ולירידת המדדים המובילים. המומחים העריכו ששערי המניות ירדו משום שאתמול שערי המניות בניו יורק ובלונדון ירדו. על רקע זה השוק התחיל את המסחר בירידות שערים שנמשכו ביתר שאת עם פתיחת שוקי המניות של אירופה משום שאלו התנהלו בירידות שערים . לונדון ירדה ב-1.48%, פרנקפורט ב-1.79% ופריז ב-1.1%. 


השערים עלו באירופה למרות שיוון הצליחה לעמוד בתשלום פירעון חוב בסך 750 מיליון אירו ובכך נמנעה ממצב של חדלון/פירעון שהיא עשוי להוציא אותה מגוש האירו. במהלך היום בארץ לא היו אירועים בעלי כוח השפעה על הבורסה, הסקטור העסיק מעכל את העובדה שצפויה לנו תקופה של חוסר יציבות פוליטית כשלממשלה יש רוב של אחד ואילו הקואליציה מורכבת מסיעות שלא בדיוק ניתן לכנותם הומוגניות. בינתיים, האירוע המאקרו החשוב הקרוב יהיה ביום חמישי, פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ.


הבורסה היום הושפעה נקודתית מפרסום דוחות עסקיים לרבעון הראשון של השנה. לייבפרסון פרסמה דוחות כספיים שלא מצאו חן בעיני המשקיעים משום שההפסד גדל ל-2.1 מיליון דולר, לעומת 800 אלף ברבעון המקביל אשתקד והמניה ירדה ב 12.76%. ההכנסות של דלתא גדלו ב-6% ל-252.84 מיליון, אך זה לא סיפק את המשקיעים והמניה ירדה  ב-1.34%.

פורמולה מערכות הציגה קיטון חד ברווח הנקי ל-6.22 מיליון דולר, כעשרה אחוזים בלבד מהרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון החדש ברווחיות הורידה את המניה ב-1.32% .

ובתוך כך הדולר לא המשיך את העלייה הקלה של אתמול והיום שערו היציג ביחס לדולר ירד ב-0.2324% ל-3.863 שקלים. במסחר הבין-בנקאי אחרי קביעת השער היציג הדולר ירד עוד ל-3.8616 שקלים.