התפתחות בזירת המגעים בין יוון לנושיה האירופיים תטרוף את הקלפים ותסיט את תשומת הלב מציפיות הריבית על הדולר אל הסרת עננת אי הוודאות מעל שלמותו של גוש האירו. פריצת דרך או דיווח דרמטי שיצביע כי הצדדים קרובים להסכם, עשוי להזניק את האירו מעלה על חשבון הדולר.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "המפנה של הדולר נמשך בשבוע שעבר, כל זאת על רקע הציפיות הגוברות להעלאת ריבית קרובה מצד הפדרל ריזרב, ועל בסיס מה שקרה בזירת אג"ח המדינה בכל השווקים המפותחים.  אולם, ברמה הטכנית, בכל הנוגע לדולר-שקל, עדיין לא ראינו את הפריצה המשמעותית כלפי מעלה, והצמד עדיין חשוף ללחצים שליליים.

הצמד התקשה בשבוע שעבר לפרוץ את רמת ההתנגדות סביב 3.90 (רמות השיא של מרץ) והוא מדשדש בתוך הטווח הצר שבין 3.855 ל-3.88. שבירה מתחת ל-3.855, ובמיוחד מתחת ל-3.84, עלולה להוציא את הרוח מהמפרשים למהלך השורי ולדחות במעט את חידושה של המגמה החיובית של המטבע האמריקאי, אשר כל האנליסטים הבכירים דברו עליה. חותמת הכשרות הסופית לכוונתו של הפד להעלות ריבית עוד השנה, וזאת כפי שהצהירה בשבוע שעבר יושבת ראש הפד ילן, תבוא בשווקים בשבוע הקרוב על פי דוח התעסוקה, שיתפרסם ביום שישי. 
 
נתון חיובי עשוי לתת חותמת נוספת להקשחת המדיניות המוניטרית, וגם להקל מעט את החששות בשוק לגבי ההשלכות השליליות של העלאת ריבית מוקדמת על ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית, ולהזניק את הדולר מעלה. בזירה המקומית, בנק ישראל הותיר בשבוע שעבר את הריבית ללא שינוי, וכרגע, לאור העלייה באינפלציה, והשיפור הכלכלי, נראה כי הסבירות להורדת ריבית נוספת ומעשה הרחבה כמותית, פחתו מאוד. כל זה מקנה יציבות לשקל, ואולם, נדגיש שוב שלדעתנו הכיוון של הדולר-שקל, לפחות בתקופה הקרובה, ייקבע בעיקר על פי המגמה של הדולר בעולם.
 

עוד זירה שעשויה לייצר כותרות שיניעו השבוע את שוק המט"ח היא זירת המגעים בין יוון לנושיה האירופיים. מהכיוון היווני אנחנו שומעים בימים האחרונים אופטימיות לגבי האפשרות להשיג הסדר חוב חדש, אולי אפילו השבוע. אם אכן השבוע נראה פריצת דרך או דיווח דרמטי שיצביע כי הצדדים קרובים להסכם, הדבר עשוי להזניק את האירו מעלה, המטבע שהיה נתון בשבועות האחרונים ללחצים כבדים על רקע אי הוודאות בסוגיית יוון. התחזקות של האירו עשויה לבוא על חשבון הדולר, שהוא המטבע העיקרי שמולו נסחר האירו. כך שאין ספק שהתפתחות בגזרה הזו תטרוף את הקלפים ותסיט את תשומת הלב מציפיות הריבית על הדולר אל הסרת עננת אי הוודאות מעל שלמותו של גוש האירו".