הדולר התחזק מעט היום (שישי), ושערו היציג עלה ב-0.1304 שקלים ל- 3.84- שקלים.  אך בחישוב שבועי הדולר ירד ב-0.9030%.
שוק המטבע של ישראל, כמו של העולם ,כולו יפתח את המסחר השבועי ביום שני בצלו של המשבר של יוון. היוונים הודיעו היום שהם מרכזים את כל תשלומים לנושאים הזרים בסוף החודש כך שבאופן טכני הם לא נמצאים במצב של חדלון פירעון.
אם זאת בגוש האירו לא מאמינים שיוון תגיע להסכם עם נושאיה שכן הממשלה באתונה לא תוכל,  בגלל לחצים פוליטיים מבית להסכים לתנאים של גוש האירו. יש הטוענים שלא מן הנמנע שהממשלה תכריז על בחירות פתע עוד החודש.

ובתוך כך משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו,  "שבוע מעניין עבר על הדולר-שקל. הוא עדיין נמצא בתחום הדשדוש ארוך הימים שבין 3.90 ו-3.84 אבל רוב השבוע ראינו ירידות לכיוון הגבול התחתון של אותו תחום סוגר. מעניין הוא שכאשר הוא הגיע לקרבת אותו גבול ראינו אותו מייצר מסחר ער, קצת מתחת לשם, ובסופו של כל יום מסחר הוא הצליח לחזור מעלה.

הרקע לחולשה הבולטת, בתוך תחום הדשדוש שהוזכר לעיל, נמצא כרגיל בחו"ל. שם ראינו את הדולר העולמי עושה שינוי של מאה שמונים מעלות וחוזר לרדת קלות כאשר הירידה העיקרית שלו נמצאת כנגד היורו האירופי. הסיבה העיקרית נעוצה כמובן ברחשים החדשים סביב יוון והאפשרות לקונסולידציה של החוב האירופי. שני הדברים קשורים כי קונסולידציה כזו תתכן רק אם יוון תצא בטוב, או ברע, מן הגוש המעיק עליה.

שני האירועים האלו, יציאת יוון ואיחוד החוב, אינם עניין של טווח קצר, אבל אין ספק שראינו את התגובה הראשונית לשניהם ביורו ובאג"ח הגרמני.  עלייה במטבע מובנת כי מוצאים ממנו את אחד האלמנטים הרעים שבגוש היורו, והירידה באג"ח מובנת עוד יותר כי איחוד חוב אירופי ידלל למוות את חוזקו המובנה של האג"ח של המדינה החזקה באיחוד. לגבי הדולר אצלנו: שבירה של 3.84 תכוון מייד לירידה לכיוון 3.77 כי שם נמצאת התמיכה הבאה. מסחר מעל 3.84 יחזיר את הדולר-שקל לתוך עומק הדשדוש הקיים".