שוק המניות של תל אביב עשוי לפתוח את המסחר של היום (ראשון) במגמה שלילית ולהמשיך אותה במהלך כל שעות יום המסחר. 
הימים האחרונים הוכיחו כמה קשה להתנבא לגבי המגמות בבורסה של תל אביב, שכן הבורסה לא תמיד פועלת  על פי הצפוי, לא לגבי מה שקורה בחוץ לארץ וגם לגבי מה שקורה בחוץ. אז  נסתפק ונאמר שהלחצים הצפוים היום על המשקיעים שליליים למדי.
נתחיל ממה שקורה בשוקי העולם. בסוף השבוע נרשמו ירידות שערים ברוב הבורסות החשובות בעולם.  במערב אירופה הפוטסי בלונדון ירד ב 0.80% ל 6,804.6 נקודות, מדד הדקס בפרנקפורט ירד ב 1.26% ל 11,197.15 נקודות ומדד הקאק בפריס ירד ב 1.33% ל 4,920.71 נקודות. הירידות נמשכו גם בצפון אמריקה ומדד האס אנד פי 500 ירד ב 0.94% ל 2,092.81 הדאו ג'ונס ירד 0.31% ל ב נקודות ואילו  הנסדק עלה קלות ב 0.18% ל 5,068.46 נקודות.

הבורסות באירופה, במיוחד במדיניות גוש האירו מודאגות ממה שקורה ביוון . היוונים החליטו ביום ששי לדחות את תשלום החוב בסך כ-350 מיליון אירו שהיה צפוי להיות משולם ביום ששי לסוף החודש, דבר המותר עלפי תקנות קרן המטבע. במשרד האוצר היווני אמרו שהם ישלמו את כל המגיע במהלך חודש יוני, כ- 1.6 מיליארד עד סוף החודש , עוד הוסיפו שליון יש את האמצעים הפיננסים לכך אך מנגד ישנו המצב הפוליטי המעורפל במדינה, כאשר יש חברי פרלמנט לא מעטים מהמפלגה השלטת שדורשים לא לשלם גם במחיר יציאה מי גוש האירו.
ואילו בצפון אמריקה השווקים עצבניים כי 
 א: הנתונים הכלכליים שפורסמו עד כה עדיין לא נותנים תמונה מספיק טובה לגבי מצבה של המשק האמריקאי.
ב: הבנק המרכזי עדיין לא ברור מספיק לגבי מדיניותה העתידי לגבי שערי הריבית.
זה לגבי הלחצים מי החוץ לגבי הלחצים מי הפנים גם כאן התמונה לא מלבבת שכן ההתפתחויות הביטחוניות בדרום מעיקים על מצב הרוח של המשקיעים ועל האווירה בשוק המניות.