הנזק כבר נעשה: הדולר צנח אתמול בעולם לאחר שדווח בבלומברג כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בשיחה בוועידת ה-G7 כי הוא מודאג מהתחזקותו של המטבע האמריקאי. הבית הלבן ואובמה מיהרו להכחיש את הדיווח, אבל השווקים כבר היו בתנועה מטה שקשה היה לעצור.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי הדולר-שקל מתהפך מטה עם פתיחת שבוע המסחר. לאחר עוד ניסיון כושל אמש לפרוץ את 3.88, הצמד התהפך בחדות מטה והוא נסחר מתחת ל-3.84, וזאת על רקע הצניחה של הדולר בעולם. הסיבה: דיווח שהוכחש על ידי הבית הלבן לפיו שהנשיא מודאג מהעלייה בשער הדולר.



"גם אם הדיווח הזה שגוי, הוא שיקף את הדאגה בשוק ובקרב מקבלי החלטות בארצות הברית מפני ההשלכות המזיקות שעשויות להיות להמשך התיסוף של הדולר למול המטבעות המרכזיים של שותפות הסחר המרכזיות של ארצות הברית".



רק בשבוע שעבר טיפס הדולר לשיא של 13 שנה למול הין. אם החשש הזה גם ישתקף בנתוני המקרו, ובעיקר בנתוני הייצוא, הפדרל ריזרב עשוי לדחות במעט את העלאת הריבית. גם שוקי המניות הגיבו בשלילה לחששות הללו.



בהמשך השבוע, היומן הכלכלי בארצות הברית דליל למדי ונראה שמוקד העניין העיקרי יהיה ההתפתחויות במגעים בין יוון לנושיה, כאשר הגעה להסדר חוב עשויה להזניק את האירו מעלה, ובכך להחליש את הדולר".