קואפרטיב אגד וחברות סופרגז ומכשירי תנועה, החלו היום (שלישי) לראשונה בישראל, בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס (CNG). 
על פי התכנית, בשלב הראשון האוטובוס יפעל במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים. בניסוי משתתפת גם חברת MAN, יצרנית האוטובוס, אשר הובא ארצה במיוחד.
הניסוי, הצפוי להימשך כשלושה חודשים, מתקיים בשיתוף פעולה עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה, שפועלת במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה.

בשלב הראשון צפוי האוטובוס המונע בגז טבעי לפעול באזור מטרופולין חיפה, וזאת בשל הסמיכות למתקן הדחיסה של גז טבעי באלון תבור. 
לדברי ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד, "השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב "ירוק" ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע". לנדאו ציין עוד שהשימוש בגז הטבעי מוזיל באופן ניכר את עלות התפעול לאוטובוסים ועשוי להוות חסכון משמעותי לאגד. "כמות האנרגיה שמפיק המנוע מליטר סולר שקולה ל- 1 קילו גז בשעה שעלות הגז הטבעי נמוכה בכ-30% ומכאן החיסכון", הסביר לנדאו.
 
"בשבועות הקרובים נבחן את התנהגות האוטובוס החדש בתוואי דרך משתנה ובעומסי הפעילות של אגד", אמר לנדאו והבהיר שאם יוחלט בהמשך לרכוש אוטובוסים מונעים בגז - אגד תצטרך להיערך בהקמת תחנות תדלוק לגז טבעי.
לדברי איל חנקין, מנכ"ל סופרגז: "השימוש באוטובוסים המונעים בגז טבעי מקובל כבר כמה שנים במדינות רבות ברחבי העולם, דוגמת שוודיה, גרמניה, אנגליה, טורקיה, דובאי ועוד".