שערו היציג של הדולר נקבע אמש על 3.842 שקלים, מדובר בעליה של 0.1042%, המשקפת את התחזקות הדולר בשווקי העולם.



אך הבוקר (שלישי) הדולר פתח את המסחר הבין בנקאי בירידות שערים קלות והוא נסחר ב-3.8353 שקלים.



ברמה הטכנית, ניתן לומר שיחס הדולר-שקל מדשדש באזור אמצע הטווח שבין 3.80 ל-3.90. ירידה מתחת ל-3.82 עשויה להאיץ את הצמד לעבר 3.80, ואילו עלייה מעל 3.87 עשויה לדרבן את הספקולנטים לדחוף את הצמד שוב לעבר 3.90. עד שלא נראה פריצה של אחד מהגבולות המשמעותיים קשה לקבוע מה יהיה הכיוון של הצמד בטווח הקרוב.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הצמדים המרכזיים בשוק המט"ח העולמי, דולר אירו ובכלל זה גם יחס הדולר-שקל, נסחרים בפתיחת שבוע המסחר בטווחי מחיר צרים, וזאת לקראת אירועי המפתח באירופה ובארצות הברית בהמשך השבוע".



עוד מציינים במחלקת המחקר, כי פגישת שרי האוצר של אירופה שתתכנס בבריסל עשויה להיות ההזדמנות האחרונה לפתור את בעיית החוב של יוון, וזאת לאחר כישלון השיחות בסוף השבוע האחרון. אי הוודאות מכבידה מאוד על הסנטימנט בשוקי המניות בעולם, ואולם לפי שעה דווקא האירו שומר על יציבות. אך אין ספק שתרחיש של פשיטת רגל של יוון צפוי להחליש גם את האירו.



מנגד לכך, בארצות הברית ממתינים לישיבת הריבית שתתקיים ביום רביעי, ועל כן הפוטנציאל של הדולר כעת הוא מוגבל, מאחר שבשווקים ממתינים להצהרת המדיניות של הבנק.



בשבועות האחרונים ראינו שיפור בסנטימנט של הדולר, על רקע נתוני מקרו חיוביים והצהרות חיוביות מצד יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, ואולם הדולר עדיין מתקשה לשחזר את השיאים האחרונים.



אם הבנק יאשש את התחזיות להעלאת ריבית כבר בספטמבר, הדולר צפוי לזנק מעלה.