שוקי המט"ח של העולם מגלים עצבנות רבה, מה שמקרין גם על שוק המט"ח שלנו.



לצד הלחצים השליליים של משבר החובות של יוון, שאומנם הולכים ופוחתים, יש כעת משבר רציני הרבה יותר בשוק ההון של סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "נשמר הסטטוס קוו בשוקי המט"ח. הדולר והיורו נסחרו ביממה האחרונה ללא תנועה משמעותית, כאשר הפעילים בשוק ממתינים להכרעה בסוגיית יוון ושואבים עידוד מנאומו של ראש ממשלת יוון בפני הפרלמנט האירופי, שהביע את רצונו להגיע להסכם מחודש.

"רמת אי הוודאות והחשש בשוק מאוד גבוהה כעת, הן על רקע המצב ביוון והן על רקע קריסת שוק המניות בסין בשבועות האחרונים, ובשוק המט"ח הדבר מתבטא בביקוש גובר למטבעות המקלט הבטוח, ובראש ובראשונה הין, וגם הפרנק והדולר. עם זאת, הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד, שפורסמו אמש והצביעו על הססנות מצד קובעי המדיניות לגבי העלאת ריבית, וזאת כשאנחנו מתקרבים לחודש ספטמבר, אז מעריכים עד כה מרבית האנליסטים כי הבנק עשוי בסבירות גבוהה להעלות את הריבית.

הנימה היונית הזו הכבידה על הדולר וקיזזה את הביקושים שזרמו למטבע האמריקני כמקלט בטוח. הדולר-שקל ממשיך לדשדש בין 3.75 ו-3.80 ולפי שעה אין משמעות טכנית לתנועה של הצמד בשבוע האחרון. מנגד, האירו-שקל מנסה להתאושש מרמות השפל. רמת המפתח היא 4.2. עלייה מעל רמה זו עשויה לאותת על תיקון".