רשות המסים מעמיקה את מאמציה בטיפול במשכירי דירות המעלימים מסים. בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל.



במסגרת פעילות זו נתפסו אנשים שלא דיווחו על השכרת דירות שבבעלותם. בין אלו שנתפסו ושנגדם יוגשו או הוגשו תביעות, בני זוג שכירים מיהוד, החשודים כי העלימו הכנסות משכר 15 דירות שבבעלותם בסך כשלושה מיליון שקלים ותושב רעננה, שאין לו כל הכנסה מדווחת וחשוד כי העלים הכנסות שכר דירה בסך כמילון שקלים וחצי.



כחלק מפעולות האכיפה, נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות, ביניהם גם בני משפחת בורוכוב, רייך ובן-פדי ועוד צפויים מעצרים נוספים. מהחקירה נגד האחים בורוכוב עולה כי אח אחד בעל מכולת והאח השני שכיר באותה מכולת וברשותם דירות אותן השכירו מבלי שפתחו תיק ברשות המסים ומבלי שדיווחו על ההכנסות.



לשני האחים 18 דירות והםהעלימו הכנסות של 4.3 מיליון שקל בין השנים 2005-14 . אצל משפחת בן-פדי נמצאו חמש דירות והכנסותיה בין השנים 2005-2014 היו של 800 אלף שקל. אברך מירושלים שלטענתו מתקיים מקצבת הביטוח, העלים מאז 2007 הכנסות בסך 1.3 מיליון שקל מחמש דירות שהוא מחזיק ברשותו ושאותם הוא משכיר.