שר התיירות, יריב לוין, הופיע היום (שני) בוועדת הכספים של הכנסת בדיון על מצב התיירות על רקע הירידה בתיירות.



לוין הזכיר לחברי הוועדה כי "ענף התיירות הוא למעשה אחד משלושת מנועי הצמיחה העיקריים של המשק הישראלי. הוא מנוע צמיחה אמיתי שיכול להביא למדינה את השילוב החשוב של הכנסות ותעסוקה. בנקודת זמן זו אנחנו צריכים לקבל החלטה חשובה אם אנחנו מתייחסים אל התיירות כמנוע כזה, או מעדיפים להמשיך להתייחס אל הענף כמשהו שנמצא בשוליים".



עוד אמר השר כי "רוב מדינות העולם כבר הכירו בתיירות כמקור שמשקיעים בו ועושים הכל כדי להפוך אותו למרכיב דומיננטי בהכנסות למשק ובמובן הזה מדינת ישראל נמצאת בפיגור עצום".



השר התרעם על מיעוט ההשקעה של המדינה בתיירות ואמר, "אני מציג פה היום נתונים שהם בעיניי בלתי אפשריים. תקציב השיווק בחוץ לארץ בשנים האחרונות הוא בממוצע 220 מיליון שקלים, אבל עד היום לטובת 2015 קיבלנו פחות מחצי. אם מודדים את הוצאות התייר פה בישראל ואת ההכנסות שמגיעות לקופת המדינה, אנחנו לומדים שעל כל שקל אחד שאנחנו משקיעים בתיירות אנחנו מקבלים 73 שקלים בחזרה. זה נתון מדהים ותשואה מדהימה שאני לא חושב שיש כזאת".



יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, קרא בסיום הדיון לאוצר להעביר למשרד התיירות בחודש הקרוב סכום של 180 מיליון שקלים לטובת שיווק התיירות והוסיף כי "זו חלמאות לא לעשות זאת. הרי ברור לכולם, לחלוטין, שהכסף הזה מביא כסף".