מנכ"ל חברת הנדל"ן הבורסאית אאורה, יעקב אטרקצ'י, מעריך שמחירי הדירות ימשיכו לעלות וכי העלאת מס הרכישה לפני כשלושה שבועות, שאותה יזם שר האוצר, לא ציננה את הביקוש לדירות.


לדבריו, "המחסור בדירות עדיין קיים בגלל שילוב של מספר גורמים הכוללים עלייה בתחולת החיים, גידול במספר הגירושים ועלייה משמעותית בהיקף רכישת הדירות להשקעה הן בשוק המקומי והן בקרב יהודים מחו"ל. מאידך ההיצע לא מספק את הביקוש כי בניית דירה בישראל אורכת לפחות 10 שנים, מלאי הקרקעות מוגבל ויש תכנון לא נכון של מלאי המקרקעין".

מנכ"ל אאורה תומך בפרויקטים של התחדשות עירונית במרכזי הערים וסבור שזה אחד הפתרונות הכי צודקים ברמה הלאומית. "יש מתחמים רבים של מגדלי רכבת הפוגעים באיכות החיים. מן הראוי לפנות את הפרויקטים הללו לטובת מגדלי דירות שייבנו בתמהיל נכון של דירות ושל דיירים", טען. 


החברה הכריזה אתמול על הקמת 240 יחידות דיור בהשקעה כוללת של 350 מיליון שקל. הפרויקט, שיושלם באוקטובר 2018, ממוקם ברחוב הרא"ה בלב רמת גן הכולל תמהיל דירות מגוון, החל מ-2 חדרים ועד פנטהאוזים ודירות גן. הפרויקט הוכרז על ידי קבינט הדיור כמתחם פינוי-בינוי שייהנה מהטבות מיסוי ופטורים.

בשלב ההשקה ישווקו 120 הדירות הראשונות בפרויקט במחירים מיוחדים המגלמים הנחה של כ-7% ממחיר הדירה: מחיר דירת 2 חדרים יחל ב-1.27 מיליון שקל, 3 חדרים יחל מ-1.49 מיליון שקל ו-4 חדרים יחל ב-1.85 מיליון שקל.

במתחם יהיו שלושה מגדלים בני תשע קומות, שייבנו במקום שבעה בניינים קיימים שיהרסו. כל אחד מ-80 בעלי הדירות הקיימים יקבל דירה חדשה הגדולה ב-25 מ"ר מדירתו הנוכחית.
אטרקצ'י אמר אתמול: "בעיצומה של תקופה סוערת בענף הנדל"ן המשלבת בלבול וחוסר וודאות לצד ניסיונות של הממשלה לשינוי מגמה בענף, אנו משקיעים בפרויקט רחב היקף שמציע פתרון לביקוש הגובר. מתחם הרא"ה מציע אופציה למגורים מתקדמים בתוך מתחם חדש המבוסס על תפיסה אורבנית המחייה את הרחוב".