שוק המטבע של ישראל מתחיל את שבוע המסחר היום (שני) במועד בו בנק ישראל אמור לקבל החלטה לגבי גובה הריבית לחודש אוגוסט.
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מתבסס מעל רף של 3.80, ונסחר באזור 3.82. גם בעולם ממשיך הדולר לבסס את המומנטום שלו, בשעה שהסוחרים נערכים להעלאת הריבית הראשונה מצד הפד, שכרגע מעריכים שתתבצע כבר בספטמבר".
במחלקת המחקר מוסיפים כי "הקורלציה ההפוכה, שקיימת בדרך בכלל בין המטבע האמריקאי לבין שוקי המניות של וול סטריט, אינה מתקיימת כרגע שכן שניהם חיוביים. הדבר מלמד על הסנטימנט החיובי כרגע כלפי הכלכלה הגדולה בעולם ועל הנהירה של המשקיעים הזרים לשוק האמריקני".

"בתוך כך, הצניחה של מחיר הזהב והעלייה בתשואות על אג"ח של ממשלת ארצות הברית מעידות גם כן על הציפייה של השוק לתחילתו של סבב העלאות ריבית. ואולם, בשוק עדיין ישנם חששות רבים לגבי מצב הכלכלה הגלובלית, בעיקר בנוגע לגוש האירו וסין. על כן ניתן לראות ביקוש גובר גם לין היפני, שמהווה מטבע מקלט בטוח", הוסיפו ממחלקת המחקר.
ברמה המקומית, על פי מחלקת המחקר, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. "נראה כי בנק ישראל הגיע למיצוי הכלים הקונבנציונאליים שברשותו, וכדי לעשות שימוש בכלים הלא קונבנציונאליים – כלומר ריבית שלילית או הרחבה כמותית – אנחנו נצטרך לראות הרעה משמעותית במצב המשק או בתנאים הגלובליים. בטווח הארוך יותר, הצפי להתרחבות התשואה בין הדולר לבין השקל אמור להביא להתחזקות הדולר, ועל כן הנחיצות של מהלך אגרסיבי להחלשת השקל אינה גבוהה. ברמה הטכנית, עלייה של הדולר-שקל מעל 3.83 תסלול את הדרך ל-3.85. ירידה מתחת לרף 3.80 עשויה להפוך את הקערה על פיה, ולגרום להרבה משקיעים להיכנס שוב לבונקר ההמתנה", אמרו במחלקת המחקר.