שוק המניות של תל אביב כנראה יפתח את המסחר בעליות שערים וכנראה שמגמה זו תמשך עד לסיום המסחר.



הבורסה כנראה תושפע מהרוחות החמימות שנושבות מעבר לים - מצפון אמריקה וגם מהמזרח הרחוק שכן בניו יורק נרשמו עליות שערים כלליות שהעלו את מדד האס אנד פי 500 ב-1.24% ל-2,093.25 נקודות, הדאו ג'ונס עלה ב-1.09% ל-17,630.27 נקודות ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.98% ל-5,089.21 נקודות. במזרח הרחוק יש יציבות אך מדובר ביציבות חיובית שמרמז על כך שהחששות לגבי כלכלת סין פחתו מאוד.



נכון לשעה שבע וחצי שעון ישראל, הניקי של טוקיו נסחר בירידה של 0.08%, ההנג סנג של הונג קונג עולה ב-0.07% וה-SSE של שנחאי יורד ב-0.21%.


בתל אביב השוק עשוי להתחזק שכן ההשפעות הכלכליות חיוביות ויש עליות בניו יורק, דבר שמחזק את שערם של המניות הדואליות. בנוסף, יש צפי לפתיחה חיובית בשבוע הדוחות הכספיים של החברות הבורסאיות של תל אביב לרבעון השני של השנה. חודש הדוחות יפתח ביום ראשון.



בין המניות שיש לשים אליהן הן מניות חברות הגז שכן למרות שהדיון שהיה אמור להיערך בממשלה על מתווה הגז נדחה ולכן זה יבאו לידי ביטוי במסחר במניות הגז.



אך למרות שבחזית הכלכלית הדברים לא נראים רעים, במישור הפוליטי המצב שברירי מאוד. דרעי דורש מע"מ אפס בעוד הבית היהודי מתעסק במניעת הרס הבתים בבית אל. שמח בקואליציה אך יתכן שבשלב זה הבורסה לא תושפע מכך.