בשוק המטבע של ישראל היום (שישי) הדולר והליש"ט נחלשו לעומת השקל אך האירו התחזק. בחישוב שבועי השקל נחלש לעומת שלושת המטבעות החשובות האלון.



הדולר היציג  ננעל על 3.8050 שקלים ירידה יומי ת של 0.1311% אך עליה  שבועית של 0.6609%, הלירה שטרלינג היציג ננעל  5.9071 שקלים ירידה יומית של 0.6090% אך עליה שבועית של 0.2869% ואילו האירו היציג נעל על 4.1630 שקלים עליה יומית של 0.1203% ושבועי של 0.6333%.
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו , "הדולר-שקל פרץ השבוע מעלה מתוך הדשדוש, וזאת על רקע הזינוק של הדולר בעולם בשעה שהשוק מתחיל לתמחר במידה גבוהה יותר של ודאות את העלאת הריבית הצפויה בספטמבר מצד הפדרל ריזרב".

זה החל בהתבטאותו המפורשת למדי של יושב ראש הפד, דניס לוקהארט, שאמר כי העלאת ריבית בספטמבר תהיה "צעד ראוי" והמשיך בנתונים כלכליים טובים, ובראש ובראשונה סקר ISM שירותים, שרשם את התוצאה הגבוהה ביותר מזה 10 שנים. על פי דוח התעסוקה שפורסם היום(ו') בצהריים נוספו ביולי 215 אלף משרות לשוק התעסוקה בארה"ב, מעט מתחת לציפיות, אך עדיין נתון חיובי שמצביע על צמיחה איתנה של שוק העבודה בארה"ב ואבטלה שנמצאת בשפל של 7 שנים".

"כעת נמתין לראות איך יגיבו השווקים לנתונים שפורסמו והאם אנחנו נמצאים קרוב לתחילתו של סבב העלאות ריבית שיעמיד את הדולר ביתרון למול יתר המטבעות, כאשר במרבית המדינות המפותחות הבנקים המרכזיים ממשיכים לשמור על מדיניות מרחיבה או ניטרלית. גם למול השקל הדולר נמצא ביתרון דומה, כאשר בנק ישראל אמנם לא אמור לבצע צעדים מרחיבים נוספים בשלב זה, כדוגמת ריבית שלילית או הרחבה כמותית, אבל מנגד גם לא אמור להעלות את הריבית בקרוב".

"ברמה הטכנית, עלייה מעל השיא של יולי ב-3.84 עשויה לאותת על מפנה משמעותי כלפי מעלה ואולי על סיומו של התיקון של הצמד מאז מרץ, ולסלול את הדרך לעבר הטווח שבין 3.85-3.90".