שוק המטבע של ישראל עשוי להיפתח השבוע עם המשך התחזקות השקל.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר הסיום התנודתי של שבוע המסחר הקודם, הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר סביב רמת 3.80, כשבשוק עוד מהססים האם לדחוף את הדולר מעלה. דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי היה אמנם נמוך מעט מהציפיות (215 אלף לעומת 223 אלף), ואולם עדיין מדובר בנתון חיובי שמלמד על המשך השיפור בשוק התעסוקה".



עוד הוסיפו: "בשוק החלפי הריבית אף ראינו עלייה בתמחור של העלאת ריבית בספטמבר לאחר פרסום הנתונים (מ-47% ל-52%). עם זאת, נראה כי בשוק כבר התרגלו לנתונים של 200-250 אלף ומצפים לראות עליית מדרגה נוספת. גם נתוני האינפלציה בארצות הברית עדיין נמוכים מכפי שמקווים לראות בשוק. מלבד התזמון של העלאת הריבית הראשונה, בשוק גם מנסים להעריך את קצב העלאות הריבית. לפי שעה, נראה כי בשוק מצפים להעלאת ריבית יחידה ולא לסבב אגרסיבי ואולם הצפי הזה תלוי בטיב נתוני התעסוקה והאינפלציה בחודשים הקרובים".


"ברמה הטכנית, הכישלון של הדולר-שקל לפרוץ את רמת 3.82 שוב חושף אותו לנסיגה כלפי מטה. התמיכה ניצבת ב-3.78. ירידה מתחת לרמה זו תחשוף את 3.75-3.76. מנגד, רק פריצה מעל 3.82 עשויה לדרבן גל של לונגיסטים להצטרף למהלך העולה", הוסיפו ב-FXCM.