שוק המטבע בישראל, כמו כן שבוע המסחר העולמי, נפתח הבוקר (שני) בתנודתיות.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי לאחר שבוע מסחר תנודתי בשבוע שחלף, ועל רקע הפיחות (הפחתת ערך) המפתיע שביצע הבנק של סין ביואן, יחס הדולר-שקל נפתח בסיכון טכני לשבירה כלפי מטה.



הדולר-שקל בקושי הצליח להימנע בשבוע שעבר משבירה מתחת ל-3.75, הגבול התחתון של חודש יוני. שבירה מתחת רמה זו עשויה להאיץ את הירידה כלפי מטה.



גם בעולם, הדולר היה נתון בשבוע הקודם לירידה חדה. כאמור, המהלך המפתיע של סין עורר חששות כבדים לגבי מצבה האמיתי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ואף גרם לתגובת שרשרת בשוק המט"ח, שהשפיעה על כל הנכסים הפיננסיים, ובעיקר על שוקי המניות.



באופן אירוני, הנפגע העיקרי מהמהלך היה דווקא הדולר, שנחלש למול מרבית המטבעות המרכזיים, הן על רקע החשש של המשקיעים כי המהלך הסיני יביא לדחיית העלאת הריבית של הפד, והן כתוצאה מסגירת פוזיציות לונג על הדולר כדי לשחרר הון לפתוח פוזיציות שורט על היואן, כנגד מטבעות אחרים כמו האירו והין.



למרות ניסיונות ההרגעה מצד הבנק הסיני, שחזר והדגיש כי מדובר במהלך חד פעמי, לא ברור האם הסערה חלפה או שהספקולנטים ימשיכו לדחוף את היואן מטה.



נראה כי בתקופה הקרובה יעקבו בשוק מקרוב אחר הנתונים הכלכליים מסין, כאשר כל נתון שלילי נוסף, בעיקר מגזרת הייצוא, עשוי שוב להזניק את התנודתיות בשוק המט"ח.



מנגד, הלונגיסטים של הדולר מקווים כי השבוע יחזרו לעסוק בציפיות הריבית של המטבע. רק קומבינציה קשה של נתוני מקרו שליליים ותנועה חריגה מטה בשוקי המניות האמריקאים ימנעו העלאת ריבית עד סוף השנה.