עיריית תל אביב־יפו טרם הכריזה על הפחתת תעריפי הארנונה ולכן הבנקים הגדולים החליטו לעשות מעשה.

ל"מעריב־השבוע" נודע כי הבנקים גיבשו תוכניות סיוע ממוקדות לעסקים העלולים להיפגע כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה. בחלק מהמקרים הפגיעה עלולה להתבטא בירידה של כ־40% ממחזור המכירות. במקרים אחרים הפגיעה עלולה להיות קטלנית ובסופו של דבר להביא לסגירת בית העסק.
 
המשמעות היא שלבנקים יש אינטרס שעסקים אלה ימשיכו לפעול ולא יקרסו. היקף האשראי הבנקאי שניתן לעסקים קטנים נאמד ב־70 מיליארד שקל. בנק הפועלים שיגר לאחרונה מכתבים לכ־8,000 עסקים קטנים שאיתם הוא עובד: "נקדם שיתופי פעולה באמצעות אגף הרכש של הבנק וכן באמצעות הרתמות העובדים להגברת רכישות אישיות בבתי העסקים שלכם".
גם בנק לאומי גיבש תוכנית סיוע ישירה המאפשרת בין השאר פריסת אשראי והקלה בהחזרי התשלומים, אם כי זאת לא נחשפה רשמית.

מהבנק נמסר כי פעילות העסקים נבחנה בהתאם לרדיוס העבודות כדי להבין את צורכיהם וכדי להעניק להם טיפול פרטני. כיוון שהעבודות יימשכו תקופה ארוכה, מדובר בפעילות מעמיקה יותר מול אותם עסקים.
חשיפה גדולה במיוחד לעסקים אלה יש לבנק דיסקונט ולבנק מרכנתיל דיסקונט. חלק מבעלי העסקים, בעיקר מתחום האופנה, פועלים מול הבנק בדרך יפו בתל אביב וכן באזור רחוב הרצל.
 
בנק דיסקונט ערך מיפוי של העסקים שעלולים להיות מושפעים מעבודות הרכבת הקלה, פנה לעסקים והזמין אותם לפגישות אישיות כדי לבנות תוכנית סיוע מותאמת: סיוע קצר או ארוך, ייעוץ והלוואות מיוחדות עם פריסה ארוכה. 
למרות זאת, בשלב זה ההיענות אינה רבה. על פי הערכות, לאחר החגים יידעו בעלי העסקים מה היקף הפגיעה בפעילות.