שוק המט"ח בישראל התאפיין בימים האחרונים בהיחלשות שערו של השקל לעומת רוב המטבעות החשובים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך לשעוט מעלה וכבר טיפס מעל רף 3.85 והוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מזה כחודשיים. הטריגר לזינוק אמש של הצמד היה פרסום צפי האינפלציה של בנק ישראל, שהעלה כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם ב-0.7% בלבד, שפל של חמש שנים ומתחת לתחום היעד של בנק ישראל. "זהו עוד סממן מדאיג להאטה בקצב הצמיחה במשק הישראלי, והדבר התבטא ביממה האחרונה בגל של מכירות שקל בזירת המט"ח המקומית".



הנתונים הללו מגדילים את האפשרות שבנק ישראל יוציא לפועל צעדים דרסטיים יותר, כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית, אם כי אנו סבורים כי רק החרפה נוספת בנתונים תביא להוצאה לפועל של צעדים כאלה.



בכל מקרה, הנתונים הללו מסירים מעל הפרק העלאת ריבית בעתיד הנראה לעין, ועל כן השקל קרס אמש. הצמד עשוי להתבסס כעת בטווח שבין 3.90-3.85. בזירה העולמית, הדולר עשוי לקבל היום רוח גבית נוספת, עם פרסום מדד המחירים לצרכן והפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה. "אם המדד יהיה גבוה ואם הפרוטוקולים יאששו את תחזית השוק להעלאת ריבית בספטמבר, הדבר רק יחדד את הפער בין הדולר לבין השקל והצמד צפוי לקבל דחיפה נוספת מעלה".