שוק המניות של תל אביב עשוי להתנהל היום (חמישי), היום האחרון של המסחר השבועי בירידות שערים, וזאת בעיקר בשל ירידות שנרשמו אתמול בעת סגירת שוקי המניות של ניו יורק, הנסד"ק וה-NYSE והמשך ירידות השערים במזרח הרחוק. 
אתמול האס אנד פי 500 ננעל ב-2,079.01 נקודות, ירידה יומית של 0.83%. הדאו ג'ונס ירד ב -0.93% ל-17,348.73 נקודות ואילו הנסדק קומפוסיט ירד ב-0.80% ל-5,019.05 נקודות. ירידות שערים גם במזרח הרחוק, כאשר הטוקיו יורד ב-0.55%, ההנג סנג של הונג קונג ב-1.25% והאס אס אי של שנחאי ב-0.40%.
המסחר בניו יורק הושפע לרעה משתי התפתחויות מקבילות. דאגה מההשלכות הגלובאליות של המצב הכלכלי בסין וגם מפרסום הפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של הנהלת הבנק המרכזי של ארה"ב הפדרל ריזרב בנק, שכן הם לא היו מספיק החלטיים לגבי מדיניות הבנק המרכזי בנושא הריבית. יש כאלו שמפרשים את הפרוטוקולים באופן שמקרב את עליית שערי הריבית הדולריים בספטמבר ויש כאלו שמפרשים אותה להיפך. 


השפעות חיצוניות אלו עשויות להשפיע לרעה על שוק המניות של תל אביב אך יש גם השפעות מקומיות, שעשויות להשפיע בכיוון ההפוך, שכן גם כאן צפויים שינוים בתחום הריבית. כשגוברות ההערכות שבנק ישראל עשוי להוריד את שער הריבית שעומד היום על  0.10%   לשנה ל 0.05% או פחות.
ואין לשכוח שעונת הדוחות הכספיים עדיין בעיצומה, ורוב והתוצאות העסקיות שפורסמו עד כה היו טובות.