עדיין לא ברור כיצד ירידות השערים שהיו בשוק המניות של ניו יורק אתמול בלילה ישפיעו על המסחר היום (רביעי), לא רק בבורסה של תל אביב אלא בעולם כולו.



יתכן גם שאנחנו על סף עידן חדש שבה הבורסה של שאנגחאי הופכת להיות בעלת השפעה גדולה יותר מזו של ניו יורק. בינתיים ממתינים לראות מה יקרה בהמשך כי במצבים כאלו יש נטייה טכנית לתנודתיות חדה, עליות וירידות חדות לסירוגין ויתכן שזה מה שקורה עכשיו.



למרות שנגידת בנק ישראל צודקת כשהיא אומרת שאין לדעת אם המשבר חלף כי מנגידת בנק מרכזי מצפים למידה גדולה של זהירות. יש סימנים שהמשקיעים מתחילים לחזור לעצמם, הצעדים האחרונים של ממשלת סין כמו הורדת שערי הריבית ב-0.25% ל-4.6% והקטנת הרזרבות הכספיות, שלא לדבר על כך שביום אחד הממשלה של סין, באמצעות הבנק המרכזי רכשה מניות וניירות ערך בסך כולל של 234 מיליארד דולר.



הבוקר הבורסות במזרח הרחוק נפתחו בעליות שערים ונכון לשעה 07:30, שעון ישראל, הניקי של טוקיו עולה ב-1.32%, ההנג סנג של הונג קונג ב-0.18% וה-SSE של שנחאי ב-0.80%.



זאת ועוד, מחיר הנפט הגולמי ירד מאוד בגלל חששות שהירידה בצמיחה תקטין את צריכת האנרגיה של המדינה. חבית נפט מסוג ברנט האיכותי, דל הגופרית, נסחר הבוקר בסינגפור ב-44.28 דולר, עליה של 1.32% ואילו מחיר חבית נפט מסוג טקסס מערבי WTI עולה ב-0.10% ל-39.35 דולר.



התפתחויות אלו ישפיעו על הבורסה של תל אביב משום שיגדילו את הסנטימנט החיובי, אך כנגד, הירידות בניו יורק אמש ועליות חדות לפני זה בבורסת תל אביב יצרו פערי ארביטראז' שליליים וגדולים שעשויים לגרור את השוק כלפי מטה עם פתיחת המסחר בבורסה. בהמשך היום המשקיעים ימתינו להתפתחויות, קרי לפתיחות שוקי המניות של אירופה.