חגי תשרי מגיעים השנה בפיזור כזה, המעודד מעסיקים רבים לבצע חופשות מרוכזות לעובדים ובכך ליצור רצף חופשה של כשלושה שבועות.



החופשה המרוכזת בחגים היא אולי הארוכה ביותר בשנה ובמהלכה מאות אלפי עובדים יעדרו ממקום העבודה.



מבדיקה שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi, עולה כי העובדה שעסקים רבים יעבדו בתפוקה מינימלית, צפויה ליצור למשק הישראלי הפסד בהיקף של שבעה מיליארד שקלים.



כלכלני CofaceBdi בחנו מהו ערכו של יום עבודה במשק במונחי תמ"ג ( תוצר מקומי גולמי) וכמה ימי עבודה מפסיד המשק כתוצאה מחופשות החגים השנה, תוך תקנון, התייחסות ושקלול הענפים שבהם הפעילות דווקא גדלה בתקופת החגים כמו קניונים, מקומות בילוי ופנאי וכו'. יצוין כי בכל שנה נוצר הפסד למשק בגין חופשות החגים, אולם השנה בגלל החופשות המרובות, מדובר בסכום הגבוה בכמיליארד שקלים וחצי בהשוואה לשנה קודמת.



כלכלני CofaceBdi מסבירים כי בתקופת החגים עסקים רבים מפסיקים לייצר הכנסה ובמיוחד בענפי שירותים. גם פסי הייצור במפעלים צפויים לרדת בתפוקה, במשרדים הממשלתיים העבודה תהיה גם כן חלקית.



סקר מיוחד שערכה CofaceBdi בקרב כ-250 מנהלי משאבי אנוש בנוגע לחופשות המרוכזות בחגים, מגלה כי 60% מהמנהלים שנשאלו בסקר ענו כי מקום העבודה שלהם יהיה סגור בחגים וערבי החג.



מהסקר עולה עוד כי 24% מהחברות יסגרו את שעריהן בחול המועד סוכות, בעוד ששלוה אחוז מהחברות בחרו לסגור את הפעילות מיום כיפור ועד לסוף סוכות. יתר המנהלים ענו כי הם מתכוונים לסגור את הפעילות בשילובים אחרים – חלקם עובדים גם בערבי חג, או שמפצלים את החופשות בין החטיבות השונות בחבר.