האם לבוגרי חיל האוויר קשה להסתדר בשוק העבודה? מפקד חיל האוויר לשעבר, הרצל בודינגר, ינסה לענות לקושיה זו ויערוך יריד תעסוקה לבוגרי החיל במרכז פרס לשלום בתל אביב-יפו. היריד ייפתח ביום רביעי, ה-21 באוקטובר.

יו"ר ארגון בוגרי חיל האוויר (הזרוע הביצועית של עמותת חיל האוויר), אל"מ במיל' עדי ברשדסקי, מודה כי לבוגרים שפרשו מן החיל לפני זמן רב נדרש סיוע במציאת תעסוקה: "למי שפורש מחיל האוויר אחרי הרבה שנים, השוק האזרחי זר לו ולפיכך אנחנו רוצים לסייע לו, ולא רק למי שפרש היום מהחיל. אנו מעוניינים לסייע לכל מי שהשתייך אי פעם למשפחת חיל האוויר. לבוגרי חיל האוויר יש מה להציע לשוק האזרחי".


עדי ברשדסקי. צילום: עמותת חיל האוויר
 
אני מבין שאתם מנסים לסייע לאנשי קבע שזה עתה פרשו או נאלצו לפרוש מן הצבא. אני לא מבין את ההיגיון בסיוע לאלה שפרשו לפני עשרות שנים.

"אנחנו רואים בחיל האויר משפחה, וכמו שבמשפחה מסייעים לקרובים בכל גיל, גם אנחנו. זה לא אומר שכולם זקוקים לעזרה אך למי שזקוק - אנחנו שם".

עוד הוסיפה ברשדסקי: "מדי שנה, מספר רב של אנשים נפלטים לשוק העבודה, וחלק מצליחים למצוא תעסוקה במקצועות של הנדסה, טכנאות או מקצועות חופשיים. אנו רוצים לסייע לאלה שלא מצאו עבודה. אנחנו נעזרים גם בבוגרי החיל שתפסו עמדות מפתח. מדובר בבוגרי חיל אוויר במסלול טכנולוגי, ומטבע הדברים אנשים ששירתו בו הם ברמת איכות השכלתית וטכנולוגית מעל הממוצע. היריד מבקש להתמודד עם בעיות שנוצרות לבוגרי החיל בגלל מבנה שוק העבודה. אנחנו  מתכוונים לסייע להם בדרכים נוספות".

שוק העבודה דינמי
ברשדסקי מאפיינת את הבעייתיות: "שוק העבודה של ימינו דינמי. לפני 40 או 30 שנה אדם רציני החליף מקום עבודה פעם או פעמיים בחיים. היום, מי שלא מחליף מקום עבודה בכל שנתיים או שלוש נחשב ללא רציני. בשוק כזה רבים מוציאים עצמם בלי תעסוקה או בחיפוש אחר האתגר הבא. אנחנו מנסים לסייע גם בטכניקה של מציאת עבודה, איך למלא קורות חיים, להגיש בקשות תעסוקה דרך האינטרנט ועוד".

דיברת בצדק על השינויים שחלים בשוק העבודה. יש רבים שיתקשו למצוא תעסוקה ולאנשים אלה מוצע להקים עסק. גם לבוגרי החיל יש בעיות כאלה?
"אנחנו מאוד מודעים לכך ומכינים תוכנית מנטורינג שתסייע לבוגרי החיל להקים עסקים דרך מערך חונכות. בוגרי החיל שבעצמם הקימו עסקים יעניקו הדרכה בכל מה שכרוך בהקמת עסק מבחינת ניהול, מערך פיננסי, שיווק ועוד. בנוסף, אנחנו מקימים תוכנית התמחות שתאפשר לבוגרי החיל להתנסות בעבודות שונות ובכך לעזור להם לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לקריירה שלהם".